• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

مرکز آمار ایران منتشر کرد: متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب درمناطق شهری کشور– اسفند

  • کد خبر : 6893
  • 03 آوریل 2022 - 2:44
مرکز آمار ایران منتشر کرد: متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب درمناطق شهری کشور– اسفند

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴،  مرکز آمار ایران در اسفند ماه ١۴٠٠ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور را بشرح زیر منتشر کرد: نان و غلات: در این گروه، اقلام “برنج ایرانی درجه یک” با ١٠,٧ درصد ،”شیرینی خشک” با ۴.۵ درصد و “رشته آش” با ۴.١ […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴،  مرکز آمار ایران در اسفند ماه ١۴٠٠ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور را بشرح زیر منتشر کرد:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام “برنج ایرانی درجه یک” با ١٠,٧ درصد ،”شیرینی خشک” با ۴.۵ درصد و “رشته آش” با ۴.١ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام “گوشت گوسفند” با ۴,۶ درصد ،”گوشت گاو یا گوساله” با ١.٩ درصد و “مرغ ماشینی” با ١.٢ درصد بیشترین بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “تخم مرغ ماشینی” با ١,٣ درصد و “روغن مایع” با ٠.٧ درصد بوده است. همچنین در این گروه “دوغ پاستوریزه” با ٠.٢- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌‌است.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “انار” با ۶,٧ درصد،” لیموترش” با ۶.۴ درصد و “کشمش پلویی” با ۵.۶ درصد می­‌باشد.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “فلفل دلمه ای” با ۴۵,۴ درصد، “سیب‌زمینی” با ٨.٣ درصد و “نخود” با ۵.١ درصد می­باشد. همچنین در این گروه “هویج فرنگی” با ٧.٣- درصد و “خیار” با ٣.٠- بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته اند.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “قند” و “شکر” با ۵,١ درصد و “رب گوجه فرنگی” با ٢.۴ درصد می­‌باشد.

برای مشاهده متن کامل خبر به فایل پیوست مراجعه کنید.👇🏻

shgkhrk0012

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=6893

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.