• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
3

هشدار ارتش اوکراین به مردم کیف

  • کد خبر : 7558
  • 03 می 2023 - 9:23
هشدار ارتش اوکراین به مردم کیف

به گزارش مبین۲۴، ارتش اوکراین با انتشار گزارشی از تحولات نبرد باخموت به مردم کیف هشدار داد که در پناهگاه ها بمانند. ارتش اوکراین اعلام کرد که در حال انجام یک ضد حمله در باخموت در منطقه دونباس (شرق اوکراین) است و از عقب‌نشینی روس‌ها از شهری که ماه‌ها شاهد شدیدترین نبردها بوده صحبت کرده […]

به گزارش مبین۲۴، ارتش اوکراین با انتشار گزارشی از تحولات نبرد باخموت به مردم کیف هشدار داد که در پناهگاه ها بمانند.

ارتش اوکراین اعلام کرد که در حال انجام یک ضد حمله در باخموت در منطقه دونباس (شرق اوکراین) است و از عقب‌نشینی روس‌ها از شهری که ماه‌ها شاهد شدیدترین نبردها بوده صحبت کرده است، در همین حال مقامات این کشور از ساکنان کی‌یف، پایتخت اوکراین خواستند در پناهگاه‌ها در انتظار حملات موشکی جدید روسیه بماند.

دیروز، سه شنبه، سرگئی شریواتی، سخنگوی منطقه شرقی نیروهای اوکراین، گفت که ارتش این کشور از دفاع رو به جلو در باخموت برخوردار است و در حال انجام یک ضدحمله مداوم بر روی تمرکز روس ها در این شهر است.

شریواتی افزود: در جریان آخرین درگیری ها در باخموت، ۱۰۰ سرباز روسی کشته و ۱۲۷ نفر زخمی شده‌اند که بیشتر آنها از جنگجویان گروه نظامی ویژه واگنر بوده‌اند.

وی در مورد اظهارات مکرر روسیه در مورد وضعیت باخموت به طعنه گفت: مسکو به زودی به رکورد گینس در تعداد دفعاتی که کنترل شهر را اعلام کرده، دست خواهد یافت.
همزمان ارتش اوکراین تایید کرد که نیروهایش بیش از ۴۰ حمله روسیه را طی ساعات گذشته به باخموت و مارینکا در استان دونتسک دونباس دفع کردند.

ارتش اوکراین افزود: عملیات تهاجمی روسیه به سمت آودیوکا و لیمان در جهت شرق نیز ادامه دارد و تاکید کرد که تمرکز اقدامات تهاجمی در باخموت در حال تشدید است، اگرچه روس‌ها در بیش از یک محور در شهر عقب‌نشینی کرده‌اند.

ژنرال الکساندر سرسکی، فرمانده منطقه شرقی نیروهای اوکراینی، پیش از این تأیید کرده بود که نیروهایش – پس از ضدحمله – توانستند مکان‌هایی را در باخموت آزاد کنند، که آنا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین نیز آن را تأیید کرده است.

بر اساس برآوردهای اطلاعاتی آمریکا، از دسامبر گذشته حدود بیست هزار روس در باخموت کشته شده‌اند، اما کرملین روز گذشته اعلام کرد که داده های آمریکا در مورد تلفات روسیه در دونباس بی اساس است و افزود که واشنگتن چنین اطلاعاتی را در اختیار ندارد.

مقامات اوکراینی می گویند که ارتش اوکراین آماده انجام یک ضدحمله با هدف بازپس گیری مناطق تحت کنترل نیروهای روسیه است، اگرچه مقامات غربی توانایی آن را در انجام این کار زیر سوال برده‌اند.
در دیگر تحولات میدانی، روزنامه اوکراینی “کیف ایندیپندنت” به نقل از اداره نظامی گزارش داد که پدافند هوایی در اوایل روز چهارشنبه در کیف پایتخت فعال شده و از ساکنان خواسته شد به دلیل تهدید حملات در پناهگاه ها بمانند.

دادستانی کل اوکراین به نوبه خود گزارش داد که دیروز در بمباران مجدد روسیه در قلب شهر خرسون (جنوب) ۴ غیرنظامی کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند و مقامات محلی گفتند که بمباران محله های مسکونی و تأسیسات دولتی را هدف قرار داده است.

فرماندار استان خرسون اوکراین از انجام بیش از ۷۰ حمله توسط نیروهای روسی در این استان خبر داده بود.

در همین خصوص مقامات منطقه همسایه میکولایف از قطع گسترده خدمات آب و برق به دلیل بمباران روسیه خبر دادند.

این اتفاق پس از دو موج حملات موشکی روسیه رخ داده که در چند روز گذشته چندین منطقه اوکراین را مورد هدف قرار داد.
در حالی که کی‌یف گفته است که حملات روسیه تأسیسات غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد، مسکو اعلام کرد که آنها به مراکز نظامی و حیاتی حمله کرده‌اند.

در تحولی دیگر، مقامات منطقه بریانسک روسیه در مرز اوکراین و بلاروس گفتند که روز گذشته یک بمب در این منطقه منفجر شد که منجر به خارج شدن قطار باری دیگری از ریل در دومین حادثه مشابه خود در دو روز گذشته شد.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=7558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.