• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
3

زلنسکی هشدار آمریکا به کشورش درباره اسناد محرمانه فاش شده را رد کرد

  • کد خبر : 7564
  • 03 می 2023 - 10:24
زلنسکی هشدار آمریکا به کشورش درباره اسناد محرمانه فاش شده را رد کرد
در بین اسناد محرمانه فاش شده از اوکراین، اطلاعاتی در مورد تلفات نیروهای روسیه و اوکراین، جزئیات پروازهای شناسایی ناتو بر فراز دریای سیاه و گزارش هایی مبنی بر جاسوسی احتمالی آمریکا از اوکراین آمده بود.

به گزارش مبین ۲۴، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه با واشنگتن پست، هشدار ماه گذشته واشنگتن را در ارتباط با افشای اسناد محرمانه که حاوی اطلاعات حساس درباره اوکراین بوده را رد کرد

 این نقض امنیتی، نگرانی واشنگتن را در مورد ضدحمله آتی اوکراین علیه نیروهای روسیه، به علاوه نگرانی های دولت ایالات متحده را در مورد قابلیت های پدافند هوایی اوکراین برانگیخته است.

زلنسکی به واشنگتن پست، در مصاحبه ای که دوشنبه گذشته در کی یف، پایتخت اوکراین انجام شد ، گفت: “من از قبل اطلاعاتی از کاخ سفید یا پنتاگون دریافت نکرده ام” و افزود: “ما این اطلاعات را نداشتیم. شخصاً مطلع نشدم و قطعاً چیز بدی است“.

 پت رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) – در مصاحبه با شبکه آمریکایی سی ان ان” – اظهارات زلنسکی را تایید یا تکذیب نکرد و با اشاره به “تعهد واشنگتن به همکاری نزدیک با اوکراین و متحدان بین المللی اعلام کرد: کی‌یف کمک‌های امنیتی  که برای دفاع از قلمرو خود لازم است را دریافت می‌کند.

مقامات ایالات متحده جک تکسیرا، ۲۱ ساله، کارشناس فناوری اطلاعات در گارد ملی را که ماه گذشته دستگیر شد، به انتشار اسناد محرمانه پنتاگون در اینترنت متهم کرده و عمل او را بدترین افشاگری از زمان افشای قرارداد ادوارد اسنودن، پیمانکار آژانس امنیت ملی ایالات متحده در سال ۲۰۱۳ تا به امروز می­دانند. 

شهرت آمریکا

زلنسکی در مورد ناکامی واشنگتن در هشدار دادن درباره افشای اطلاعات به روزنامه گفت: من فکر می کنم این مساله برای شهرت کاخ سفید و آبروی ایالات متحده خوب نیست .

 این اسناد فاش شده همچنین حاوی اطلاعاتی در مورد تلفات نیروهای روسیه و اوکراین، جزئیات پروازهای شناسایی ناتو بر فراز دریای سیاه و گزارش هایی مبنی بر جاسوسی احتمالی آمریکا از اوکراین بود.

زلنسکی در مصاحبه خود با واشنگتن پست از تایید یا تکذیب صحت هر یک از اسناد فاش شده خودداری کرد و گفت: “هر چیزی که اطلاعات اولیه را در اختیار دشمن ما قرار دهد، مطمئناً بر ما منعکس خواهد شد.”

 این روزنامه آمریکایی گزارش داد که زلنسکی گفته است که تلاش جنگی بزرگی که ایالات متحده برای اوکراین ارائه کرده است باید بر احساسات شخصی او در مورد عدم ارتباط دولت آمریکا غلبه کند.

گمان می رود که Techira اسناد فاش شده را از اوایل ماه مارس در یک گروه چت خصوصی در پلتفرم شبکه اجتماعی “Discord” و همچنین پلتفرم های دیگری مانند توییتر و تلگرام منتشر کرده است.

این افشاگری سوالاتی را در مورد اینکه چرا یک کارمند رده پایین گارد ملی ایالات متحده به این اسرار دسترسی داشته که ممکن است برای امنیت ملی ایالات متحده مضر باشد، ایجاد کرد.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=7564

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.