• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

کاخ سفید: روسیه معافیت تحریم خارج از برجام نمی‌گیرد/ گفتگوهایی برای خروج نام سپاه از لیست گروه‌های تروریستی در حال انجام است

  • کد خبر : 6589
  • 19 مارس 2022 - 14:17
کاخ سفید: روسیه معافیت تحریم خارج از برجام نمی‌گیرد/ گفتگوهایی برای خروج نام سپاه از لیست گروه‌های تروریستی در حال انجام است

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، کاخ سفید می‌گوید روسیه به غیر از آنچه در چارچوب توافق هسته‌ای با ایران می‌گنجد هیچ معافیتی از تحریم‌های وضع‌شده نخواهد داشت. جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، در نشستی مطبوعاتی گفت: “هیچ کمک یا معافیت بیشتری به آنها داده نخواهد شد. آنها در توافق هسته‌ای ایران وظایف عملیاتی داشته‌اند و […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، کاخ سفید می‌گوید روسیه به غیر از آنچه در چارچوب توافق هسته‌ای با ایران می‌گنجد هیچ معافیتی از تحریم‌های وضع‌شده نخواهد داشت.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، در نشستی مطبوعاتی گفت: “هیچ کمک یا معافیت بیشتری به آنها داده نخواهد شد. آنها در توافق هسته‌ای ایران وظایف عملیاتی داشته‌اند و این چیزی است که درباره‌اش صحبت خواهیم کرد.”

مطابق برجام روسیه ذخایر اضافی اورانیوم غنی‌شده ایران را منتقل می‌کند و همچنین در تغییر کاربری تاسیسات هسته‌ای همکاری دارد.

جالینا پورتر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره به سرانجام رسیدن مذاکرات احیای برجام گفت ارزیابی آمریکا این نیست که کار تمام شده است.

خانم پورتر گفت: “رابرت مالی، فرستاده ویژه، و هیات مشترک او در واشنگتن فعالانه روی این موضوعات کار می‌کنند. البته که موضوعات پیچیده‌ای مورد مذاکره است.”

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه به تازگی فاش شده که آمریکا به دلیل “تهدیدهای جدی و موثقی” علیه مایک پومپئو و برایان هوک، تدابیر امنیتی اضافی برای این دو مقام سابق وزارت خارجه وضع کرده است؛ آیا چنین برنامه‌هایی “تروریستی” محسوب می‌شوند یا نه، حاضر به تایید گزارش وزارت خارجه درباره تهدید امنیتی ایران علیه آقایان پومپئو و هوک نشد.

خانم ساکی گفت: “نه تنها برنامه هسته‌ای ایران پیشرفت کرده، بلکه رفتارش در منطقه و فراتر از آن هم تهاجمی‌تر شده، از جمله از جانب سپاه پاسداران.”

“بنابراین این تصور که خروج از توافق هسته‌ای در دولت قبل باعث کاهش رفتار تنش‌زای ایران شده نادرست است.”

همچنین خانم ساکی در پاسخ به پرسشی در خصوص خروج نام سپاه از لیست گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی گفت مذاکراتی در این خصوص در جریان است اما جزئیات بیشتری نمی‌تواند بگوید.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=6589

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.