• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
5

واکنش ایران به ضمانت خواهی‌های روسیه و چین / شمخانی: تنها عامل موثر بر تعامل ما با ۱+۴ نیز تامین منافع مردم ⁧‫ایران‬⁩ است/ خطیب‌زاده: همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران نباید محدود و تحت تاثیر هیچ تحریمی قرار بگیرد

  • کد خبر : 6163
  • 07 مارس 2022 - 11:41
واکنش ایران به ضمانت خواهی‌های روسیه و چین / شمخانی: تنها عامل موثر بر تعامل ما با ۱+۴ نیز تامین منافع مردم ⁧‫ایران‬⁩ است/ خطیب‌زاده: همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران نباید محدود و تحت تاثیر هیچ تحریمی قرار بگیرد

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به ضمانت‌خواهی روسیه و چین از آمریکا بر سر برجام در توییتی نوشت: «کنشهای مثبت و منفی کشورهای حاضر در ⁧‫#مذاکرات_وین‬⁩ با هدف تامین منافع انجام می‌شود و قابل درک است. تنها عامل موثر بر تعامل ما با ۱+۴ نیز تامین […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به ضمانت‌خواهی روسیه و چین از آمریکا بر سر برجام در توییتی نوشت:

«کنشهای مثبت و منفی کشورهای حاضر در ⁧‫#مذاکرات_وین‬⁩ با هدف تامین منافع انجام می‌شود و قابل درک است. تنها عامل موثر بر تعامل ما با ۱+۴ نیز تامین منافع مردم ⁧‫#ایران‬⁩ است. ارزیابی مولفه‌های جدید موثر بر مذاکرات و اتخاذ ابتکارات مذاکراتی برای سرعت دادن به حصول نتیجه را در دستور کار داریم.»

همچنین خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه امروز در یک کنفرانس خبری در واکنش به سهم‌خواهی‌های چین و روسیه گفت:

ما در مذاکرات سختی قرار داریم. در روزهای مختلف برخوردهای مختلفی را از سوی کنشگران مختلف دیدیم. از مواضع کشورها چه کشورهایی که قبلاً برخی مواضعی را اعلام کردند و اینکه این روزها می‌شنویم شگفت‌زده نمی‌شویم.

خطیب‌زاده گفت:اظهارات آقای لاوروف را در رسانه‌ها دیدیم و منتظر هستیم از مجاری دیپلماتیک جزئیات آن را بشنویم. گفت‌وگوها در وین در مسیر خودش در حال پیگیری است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مسیر وین کاملاً روشن است.دستورکار آن رفع تحریم‌های غیرمرتبط با برجام است. در طی چند ماه گذشته حداکثر تلاش را کرده‌ایم این پرونده از پرونده‌های دیگر بین‌ا‌لمللی با فاصله معناداری حرکت کند. ما برخی اعضای ۱+۴ پرونده‌های جدی داشتیم. هر اظهارنظر یا هر موضع مذاکراتی باید در وین باید بیاید و به معنای مذاکراتی در وین تبدیل شود.

خطیب‌زاده اضافه کرد: همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران نباید محدود و تحت تاثیر هیچ تحریمی قرار بگیرد؛ از جمله همکاری های صلح آمیز ایران با روسیه و چین و در همین بستر این اظهارات را می‌‌فهیم.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=6163

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.