• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2

نماینده ویژه آمریکا در دوحه مدعی شد: حتی در صورت توافق، تحریم‌ها علیه سپاه حفظ می‌شود

  • کد خبر : 6714
  • 27 مارس 2022 - 14:46
نماینده ویژه آمریکا در دوحه مدعی شد: حتی در صورت توافق، تحریم‌ها علیه سپاه حفظ می‌شود

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از رویترز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز یکشنبه هفتم فروردین در کنفرانسی در دوحه گفت حتی اگر توافقی برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران شکل بگیرد، «ایالات متحده تحریم‌ها علیه سپاه پاسداران را حفظ خواهد کرد». رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا، در این کنفرانس که با […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از رویترز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز یکشنبه هفتم فروردین در کنفرانسی در دوحه گفت حتی اگر توافقی برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران شکل بگیرد، «ایالات متحده تحریم‌ها علیه سپاه پاسداران را حفظ خواهد کرد».

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا، در این کنفرانس که با عنوان فروم دوحه برگزار شد، افزود هم تحریم‌های ایالات متحده علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هم «تعریف آمریکا از سپاه» باقی خواهد ماند.

مالی با بیان این‌که بنا نیست ایالات متحده سپاه را از فهرست تحریم‌ها حذف کند و تحریم‌ها علیه آن باقی خواهد ماند، افزود: «مطمئن نیستم که توافق هسته‌ای بین قدرت‌های غربی و ایران قریب‌الوقوع باشد».

نماینده ویژه آمریکا با این حال تأکید کرد هرچه زودتر توافقی حاصل شود «که به نفع ما و احتمالاً به نفع ایران» باشد، «با وفاداری بیشتری آن را اجرا می‌کنیم».

در همین روز آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده که در حال دیدار با مقامات اسرائیلی در اورشلیم است، در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که «آیا سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی خارجی باقی خواهد ماند؟» گفت: «سپاه پاسداران سازمانی است که بیشترین عناوین را از سوی دولت آمریکا دریافت کرده، از جمله عنوان سازمان تروریستی خارجی.»

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، نیز در مصاحبه ششم فروردین خود گفته بود که مقام‌های ارشد سپاه گفته‌اند «موضوع سپاه پاسداران را در اولویت خود قرار ندهید» ولی با وجود چنین موضوعی، رفع تحریم‌های سپاه از موضوعات اصلی است.

در همین حال، کمال خرازی، مشاور ارشد مقام رهبری نیز که در فروم دوحه حضور دارد، در این همایش گفت ‌که سپاه یک «ارتش ملی» است و «قرار گرفتن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی قطعاً قابل‌قبول نیست.»

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه تندروی کیهان، اظهارات وزیر خارجه ایران را نشانه «فقدان اشراف» وی بر حرفه کاری‌اش توصیف کرد.

آقای شریعتمداری روز یکشنبه همچنین افزود که «اشتباه دیگر» وزیر خارجه این است که «تسلیم را به‌خطا ایثار نامیده» و از فرماندهی سپاه خواست که «سریع و صریح» اظهارات وزیر خارجه را اصلاح کند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=6714

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.