• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

نازنین زاغری با ۵۳۰ میلیون دلار مبادله خواهد شد!

  • کد خبر : 6468
  • 15 مارس 2022 - 23:35
نازنین زاغری با ۵۳۰ میلیون دلار مبادله خواهد شد!

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، عصر امروز بود که تولیپ صدیق، نماینده مجلس عوام بریتانیا در توییتی خبر داد که نازنین زاغری پاسپورت بریتانیاییش را تحویل گرفته و در آستانه آزادی قرار گرفته است، خانم صدیق در این توییت نوشت: ‏«من بسیار خوشحالم که بگویم نازنین زاغری رتکلیف گذرنامه انگلیسی خود را پس گرفته است. ‏ […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، عصر امروز بود که تولیپ صدیق، نماینده مجلس عوام بریتانیا در توییتی خبر داد که نازنین زاغری پاسپورت بریتانیاییش را تحویل گرفته و در آستانه آزادی قرار گرفته است، خانم صدیق در این توییت نوشت:

‏«من بسیار خوشحالم که بگویم نازنین زاغری رتکلیف گذرنامه انگلیسی خود را پس گرفته است.

‏ او هنوز در خانه خانواده اش در تهران است. من همچنین می دانم که در حال حاضر یک تیم مذاکره کننده انگلیسی در تهران حضور دارد.

‏ به محض دریافت خبر تازه‌ای، به پست کردن ادامه خواهم داد.»

همچنین منابع خبری اعلام کردند که انوشه آشوری دیگر زندانی دو تابعیتی ایرانی-بریتانیایی هم همراه با نازنین زاغری آزاد خواهد شد.

خبرگزاری فارس که نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هست در گراشی در همین خصوص خبر از مبادله نازنین زاغری با ۵۳۰ میلیون دلار که بدهی بریتانیا به ایران است و علی‌رغم احکام دادگاه‌های بین‌المللی به بهانه تحریم‌ها آن را پرداخت نکرده است نوشت:

«نازنین زاغری جاسوسی که تحت پوشش خبرنگار در ایران فعالیت می کرد و به جرم جاسوسی برای انگلیس دستگیر شده بود، با پایان محکومیت ۵ ساله و در ازای آزادسازی ۵۳۰ میلیون دلار اموال بلوکه شده ایران و آزادی یک ایرانی در انگلیس احتمالا در روزهای آینده مبادله شود.»

حال باید منتظر ماند و دید که آیا هیئت مذاکره کننده بریتانیایی ۵۳۰ میلیون دلار را با خود به ایران آورده‌اند تا آزادی این دو شهروند ایرانی-بریتانیایی تسهیل شود یا همچنان گرفتاری‌های این دو نفر ادامه خواهد داشت؟!

خانواده نازنین زاغری راتکلیف هنوز آزادی وی را تأیید نکرده است.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=6468

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.