• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
8

موشک های روسیه به لووف حمله کردند

  • کد خبر : 6564
  • 18 مارس 2022 - 19:05
موشک های روسیه به لووف حمله کردند

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از رویترز، روسیه روز جمعه به فرودگاهی در نزدیکی لووف موشک شلیک کرد، شهری که صدها هزار نفر در آن به دور از میدان‌های نبرد در اوکراین به آن پناه برده بودند، زیرا مسکو تلاش می‌کند ابتکار عمل را در کارزار جنگیش علیه اوکراین که متوقف شده است […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از رویترز، روسیه روز جمعه به فرودگاهی در نزدیکی لووف موشک شلیک کرد، شهری که صدها هزار نفر در آن به دور از میدان‌های نبرد در اوکراین به آن پناه برده بودند، زیرا مسکو تلاش می‌کند ابتکار عمل را در کارزار جنگیش علیه اوکراین که متوقف شده است دوباره به دست آورد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا قرار بود اواخر روز جمعه با شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین گفت‌وگو کند تا با جدا کردن مسکو از قدرت بزرگی که هنوز حمله این کشور به اوکراین را محکوم نکرده است، ماشین جنگی روسیه را گرسنه نگه دارد.

بیش از سه هفته از زمانی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، تهاجمی را برای تسلط بر آنچه که او یک دولت مصنوعی که شایسته ملیت نیست خوانده بود آغاز کرده است، اما دولت منتخب اوکراین همچنان پابرجاست و نیروهای روسی حتی یک شهر بزرگ را تصرف نکرده‌اند.

سربازان روسی تلفات سنگینی را در حین تخریب مناطق مسکونی تحمیل کرده‌و بیش از ۳ میلیون پناهجو را آواره کرده‌اند. مسکو انکار می کند که غیرنظامیان را در آنچه “عملیات ویژه” برای خلع سلاح همسایه خود می خواند، هدف قرار داده است.

وزارت دفاع بریتانیا در یک به‌روزرسانی روزانه از اطلاعات نظامی جنگ اوکراین اعلام کرد: «نیروهای روسی در این هفته حداقل پیشرفت را داشته‌اند».

“نیروهای اوکراینی در اطراف کی‌یف و میکولایف به ناکام گذاشتن تلاش‌های روسیه برای محاصرهاین  شهرها همچنان ادامه می‌دهند. شهرهای خارکیف، چرنیهف، سومی و ماریوپل همچنان در محاصره و در معرض گلوله باران شدید روسیه هستند.”

دست‌کم سه انفجار صبح جمعه در نزدیکی فرودگاه لووف شنیده شد که ویدئوهایی در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که انفجارهای بزرگ و دودهای قارچ‌شکل از آن برخاسته است.

آندری سادووی، شهردار لووف، گفت که چندین موشک به تأسیسات تعمیر و نگهداری هواپیماها اصابت کرده و ساختمان‌ها را تخریب کرده است، اما تلفات جانی در پی نداشته است.

این شهر در غرب اوکراین در نزدیکی مرز لهستان است، صدها مایل از محل پیشروی ارتش روسیه فاصله دارد و یکی از مقاصد اصلی اوکراینی هایی هست که مجبور به فرار از مناطق جنگی شده اند.

روسیه در روزهای اخیر حملات موشکی به اهداف پراکنده در غرب اوکراین را تشدید کرده است، چیزی که مقامات اوکراینی آن را تلاشی برای گسترش درگیری‌ها فراتر از مناطقی می‌دانند که اکنون نیروهای روسیه در آن درگیر هستند.

روسیه به شدت شهرهای شرقی اوکراین، به ویژه چرنیهیو، سومی، خارکیف و ماریوپل، بندر جنوبی تحت محاصره را به مدت سه هفته بمباران کرده است که ساکنان آن بدون دسترسی به غذا و آب در آن پناه گرفته اند.

یکی از کسانی که در چرنیهیو کشته شدند، جیمی هیل، ۶۸ ساله، آمریکایی بود که در اوکراین به عنوان مدرس دانشگاه کار می کرد و در شهر محاصره شده به دام افتاده بود و از شریک اوکراینی خود که به دلیل بیماری در بیمارستان بستری بود مراقبت می کرد. خانواده اش گفتند که او در حالی که در صف نان منتظر بود توسط تک تیراندازان روسی گلوله خورد و جسدش در خیابان پیدا شد.

او در آخرین پست فیس بوک خود نوشت که شریک زندگیش تحت مراقبت‌های ویژه است. “بمباران شدید!. غذای محدود. اتاق بسیار سرد. اما هنوز زنده است.”

کی‌یف تا کنون از یک حمله بزرگ در امان بوده است، حتی با وجود اینکه ستون‌های طویلی از سربازان از سمت شمال غرب و شرق به سوی دروازه‌هایش هستند اما در نبردهای سنگین که حومه‌های این شهر را ویران کرده است، متوقف شده‌اند. ولی ساکنان پایتخت حملات موشکی مرگبار شبانه را تحمل می‌کنند.در آخرین مورد، یک نفر بر اثر اصابت ترکش‌های موشک روسی به یک ساختمان مسکونی کشته شد. شهردار ویتالی کلیچکو گفت ۱۹ نفر از جمله چهار کودک زخمی شدند.

در جنوب شرقی، جایی که نیروهای روسیه در تلاش برای گسترش قلمرو تحت کنترل جدایی طلبان طرفدار روسیه هستند، سرهی هایدایی، فرماندار منطقه لوهانسک اوکراین می‌گوید که روس ها در اطراف شهر روبیژن دفن شده‌اند ولی به شدت گلوله باران می کنند و تلفات آن هنوز مشخص نیست.

بایدن بر پکن فشار می‌آورد

با تحریم های مالی و طرد دیپلماتیک که دسترسی روسیه را به اقتصادهای پیشرفته در سرتاسر جهان قطع کرده است، چین آخرین راه نجات بزرگ اقتصادی روسیه است.

پوتین و شی سه هفته قبل از تهاجم، در مراسمی نمایشی که در صبح مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی ماه گذشته در پکن برگزار شد، پیمان دوستی «بدون محدودیت» را امضا کردند. در این سند برخی از نارضایتی های روسیه در مورد اوکراین را تکرار شده است.

چین تاکنون در انظار عمومی خط مشی محتاطانه ای را پیشه کرده است و در حالی که از اشاره  به حمله روسیه به عنوان تجاوز خود داری کرده است  به قطعنامه سازمان ملل در محکومیت روسیه رأی ممتنع داده است و از تکرار انتقاد به غرب خودداری کرده است.

اما واشنگتن که این هفته ۸۰۰ میلیون دلار کمک نظامی جدید به کی‌یف را اعلام کرد، اکنون می‌گوید مسکو از پکن چیزی بیش از پوشش دیپلماتیک می‌خواهد و برای ادامه جنگ درخواست پول و سلاح کرده است چیزی که مسکو و پکن آن را رد می‌کنند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، گفت: ایالات متحده نگران است که چین درخواست مستقیم روسیه در مورد کمک تجهیزات نظامی برای استفاده در اوکراین را اجابت کند.

بلینکن به خبرنگاران گفت، بایدن، که پوتین را “دیکتاتور قاتل” توصیف کرده، در تماس خود به شی به صراحت اعلام خواهد کرد که چین “مسئولیت هر اقدامی را که برای حمایت از تجاوز روسیه انجام دهد بر عهده خواهد داشت.” قرار است دو رهبر در ساعت ۱۳:۰۰ GMT صحبت کنند.

هلنا لگاردا، تحلیلگر ارشد در موسسه مطالعات چین مرکاتورگفت: پکن هر کاری که در توان دارد انجام خواهد داد تا مجبور نباشد آشکارا طرف خاصی بگیرد، اما اکنون روابط تاریخی و بدون هزینه‌اش با روسیه به طور نسبی پیچیده شده است و اکنون چین را در معرض خطرات ژئوپلیتیکی، اقتصادی و اعتباری فزاینده‌ای قرار داده است.

یک فرد با اطلاع مستقیم از موضوع گفت: چند ساعت قبل از این تماس تلفنی، چین یک ناو هواپیمابر را از تنگه حساس تایوان عبور و در سایه یک ناوشکن آمریکایی عبور داده است.

 

 

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=6564

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.