• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7

«عقب‌نشینی» چندین واحد ارتش روسیه به بلاروس؛ «امکان حمله بزرگ در مناطق دیگر»/ زلنسکی: ساده نیستیم

  • کد خبر : 6780
  • 30 مارس 2022 - 20:11
«عقب‌نشینی» چندین واحد ارتش روسیه به بلاروس؛ «امکان حمله بزرگ در مناطق دیگر»/ زلنسکی: ساده نیستیم

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، یک روز پس از وعده روسیه برای عقب کشیدن نیروهای خود «با هدف اعتمادسازی»، وزارت دفاع بریتانیا از بازگشت برخی واحدهای ارتش این کشور به خاک بلاروس خبر می‌دهد. طبق ارزیابی جدید وزارت دفاع بریتانیا از وضعیت جبهه‌ها در اوکراین، برخی از واحدهای ارتش روسیه که خسارت‌های سنگینی را متحمل […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، یک روز پس از وعده روسیه برای عقب کشیدن نیروهای خود «با هدف اعتمادسازی»، وزارت دفاع بریتانیا از بازگشت برخی واحدهای ارتش این کشور به خاک بلاروس خبر می‌دهد.

طبق ارزیابی جدید وزارت دفاع بریتانیا از وضعیت جبهه‌ها در اوکراین، برخی از واحدهای ارتش روسیه که خسارت‌های سنگینی را متحمل شده‌اند «با هدف تجدید قوا و مهمات» مجبور به بازگشت به خاک روسیه و بلاروس شده‌اند.

با پایان یافتن مذاکرات هیئت‌های اوکراینی و روسی در استانبول در روز سه‌شنبه، طرف روسی روند این گفت‌وگوها را «سازنده» توصیف کرد و پس از آن ارتش روسیه از قصد خود برای «کاهش عملیات نظامی» علیه پایتخت اوکراین و شهر چرنیهیف خبر داد.

در پی رسانه‌ای شدن این وعده روسیه، رئیس‌ جمهوری آمریکا گفت که هنوز قانع نشده است که وعده روسیه برای عقب‌نشینی از مناطق اطراف کی‌یف، پایتخت اوکراین، منجر به تغییرات اساسی در جنگ شود.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، نیز در واکنشی مشابه به این تحول در این باره ابراز تردید کرد و گفت که «اوکراینی‌ها ساده‌لوح نیستند».

با گذشت بیش از یک ماه از تهاجم روسیه به خاک اوکراین، ارتش این کشور هنوز نتوانسته است خود را به پایتخت برساند و جنگی که ظاهرا قرار بود چند روزه به پایان برسد، هم‌چنان ادامه دارد.

ناکامی ارتش روسیه بیشتر به حساب مقاومت و جنگندگی نیروهای ارتش اوکراین گذاشته شده که توانسته‌اند در چند جبهه جلو نیروهای روسیه را بگیرند و آنها را بدون تانک‌های و سلاح‌های‌شان عقب برانند.

حال طبق ارزیابی ارتش بریتانیا که در توییتر رسمی وزارت دفاع این کشور منتشر شده خسارات سنگینی که اوکراینی‌ها بر ارتش روسیه تحمیل کرده‌اند باعث شده است تا چند واحد روسی به بلاروس بازگردند.

در همین زمینه مشاور رئیس جمهوری اوکراین روز چهارشنبه خبر داد که روسیه در حال تغییر موقعیت نیروهای خود از شمال به شرق اوکراین است «تا بتواند نیروهای اوکراینی را محاصره کند». به گفته اُلکسی آرِستوویچ، در عین حال به نظر می‌رسد که چند نیروی ارتش روسیه «با هدف مشغول کردن اوکراینی‌ها» پشت سر در نزدیکی کی‌یف، پایتخت، می‌مانند.

همزمان وزارت دفاع بریتانیا هشدار داده است که روسیه احتمالا تلاش خواهد کرد ناکامی روی زمین و عقب‌نشینی به بلاروس را با افزایش حملات توپخانه‌ای و موشکی جبران کند.

روز سه‌شنبه وزارت دفاع آمریکا نیز هشدار داد که این گونه عقب‌نشینی می‌تواند به تجدید قوا و «حمله‌ای بزرگ‌تر» در دیگر نقاط اوکراین منتهی شود.

به گفته وزارت دفاع آمریکا، تنها بخش کوچکی از نیروهای نظامی روسیه در اطراف کی‌یف تغییر موقعیت داده‌اند و این به معنای عقب‌نشینی نیست: «تحرکاتی وجود دارد، اما این عقب‌نشینی واقعی نیست و در آینده نزدیک باید شاهد حملات بزرگ‌تر در سایر نقاط اوکراین باشیم.»

بیش از یک ماه از زمانی که ولادیمیر پوتین دستور ورود تانک‌های روسی به اوکراین را صادر کرد می‌گذرد. این درگیری‌ها تاکنون بیش از ده میلیون نفر را مجبور به ترک خانه‌های خود کرده است و، به گفته ولودیمیر زلنسکی، حدود ۲۰ هزار نفر نیز کشته شده‌اند.

 

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=6780

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.