• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا: به روسیه اجازه نمی‌دهیم از برجام برای فرار از تحریم‌های اوکراین استفاده کند!

  • کد خبر : 6471
  • 16 مارس 2022 - 1:26
سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا: به روسیه اجازه نمی‌دهیم از برجام برای فرار از تحریم‌های اوکراین استفاده کند!

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه گفت: ایالات متحده ذیل برجام احیاء شده، مشارکت روسیه در پروژه‌های هسته‌ای ایران را تحریم نمی‌کند. او در عین حال گفت واشینگتن به روسیه اجازه نمی‌دهد از این توافق به عنوان «مفری» برای فرار از تحریم‌های مرتبط با اوکراین استفاده کند. وبسایت اکسیوس […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه گفت: ایالات متحده ذیل برجام احیاء شده، مشارکت روسیه در پروژه‌های هسته‌ای ایران را تحریم نمی‌کند.

او در عین حال گفت واشینگتن به روسیه اجازه نمی‌دهد از این توافق به عنوان «مفری» برای فرار از تحریم‌های مرتبط با اوکراین استفاده کند.

وبسایت اکسیوس نیز شامگاه سه‌شنبه نوشت که یک مقام ارشد آمریکایی در گفت‌وگو با این وبسایت تایید کرده که تحریم‌های ایالات متحده علیه روسیه در ارتباط با اوکراین، شامل برجام نخواهد بود.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، روز سه‌شنبه گفت کشورش «تضمین‌های کتبی» از آمریکا دریافت کرده است مبنی بر این‌که تحریم‌های جدید آمریکا علیه مسکو، مانع از همکاری دو کشور در چارچوب برجام نخواهد بود.

آقای لاوروف در پایان دیدار و گفت‌وگو با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، که به مسکو رفته بود، این را نیز گفت اظهارات مقامات آمریکایی که در روزهای اخیر گفته بودند مسکو مانع از احیای برجام شده است، درست نیست.

همچنین پیش از این یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری رویترز گفت دولت جو بایدن، مشارکت روسیه در پروژه‌های هسته‌ای ایران را که بخشی از برجام است، تحریم نمی‌کند.

به گفته این مقام، مسکو اکنون باید به این اطمینان رسیده باشد که تحریم‌های برقرار شده از سوی آمریکا علیه روسیه به‌دلیل جنگ آن کشور در اوکراین، «نباید بر اجرای برجام تاثیر بگذارد».

مقام ارشد آمریکایی که رویترز با او گفت‌وگو کرده، افزوده است: واشینگتن مشارکت روسیه در طرح‌های هسته‌ای را که بخشی از اجرای برجام است، تحریم نمی‌کند و در مورد سخنان آقای لاوروف نیز اظهارنظری نمی‌کند.

این مقام آمریکایی همچنین اظهار داشت دولت جو بایدن «فراتر از این، نمی‌تواند به روسیه تضمین بدهد».

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=6471

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.