• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
4

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا: برای ادامه مذاکرات در وین باید در جایی مانند تهران و مسکو تصمیماتی گرفته شود

  • کد خبر : 6340
  • 12 مارس 2022 - 13:27
سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا: برای ادامه مذاکرات در وین باید در جایی مانند تهران و مسکو تصمیماتی گرفته شود

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، پس از آن که اتحادیه اروپا اعلام کرد وقفه‌ای در مذاکرات هسته‌ای افتاده است، به خبرنگاران گفت: «باید در جایی مانند تهران و مسکو تصمیماتی گرفته شود.» وی افزود: «ما اطمینان داریم که می‌توانیم به‌طور دو جانبه به برجام بازگردیم اگر که…آن تصمیمات در […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، پس از آن که اتحادیه اروپا اعلام کرد وقفه‌ای در مذاکرات هسته‌ای افتاده است، به خبرنگاران گفت: «باید در جایی مانند تهران و مسکو تصمیماتی گرفته شود.»

وی افزود: «ما اطمینان داریم که می‌توانیم به‌طور دو جانبه به برجام بازگردیم اگر که…آن تصمیمات در جایی مثل تهران و مسکو گرفته شود.»

ند پرایس به خبرنگاران گفت که «تحریم‌های جدید علیه مسکو کاملا بی‌ارتباط با برجام است و نباید هیچ تاثیری بر مذاکرات بگذارد».

وی افزود: «ما قصد نداریم که هیچ پیشنهاد جدید و ویژه‌ای در رابطه با این تحریم‌ها به روسیه بدهیم.»

آقای پرایس تایید کرد که راب مالی، مسئول هیات آمریکایی در مذاکرات وین، با اعضای گروه خود به واشینگتن بازگشته است. او در نهایت هشدار داد که فرصت باقی‌مانده برای نجات توافق هسته‌ای «بسیار اندک» است.

روز گذشته جوزف بورل،‌ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در توییتر از توقف مذاکرات احیای برجام در پایتخت اتریش «به دلیل عوامل خارجی» خبر داده بود. این امر باعث شد که بلافاصله از همه طرف انگشت اتهام به سوی روسیه به عنوان این «عامل خارجی» نشانه گرفته شود، اگرچه سخنگوی وزارت خارجه ایران اذعان کرد که «هیچ عامل خارجی نمی‌تواند بر اراده مشترک ما برای پیشروی به سوی توافقی جمعی اثر بگذارد».

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=6340

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.