• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

روسیه می‌گوید ما به دوستانمان خیانت نمی‌کنیم از ایران و ونزوئلا هم انتظار دارد تا از فرصت نفتی به نفع ملت‌های خود استفاده نکنند تا پوتین زیر فشار نرود!

  • کد خبر : 6598
  • 19 مارس 2022 - 17:44
روسیه می‌گوید ما به دوستانمان خیانت نمی‌کنیم از ایران و ونزوئلا هم انتظار دارد تا از فرصت نفتی به نفع ملت‌های خود استفاده نکنند تا پوتین زیر فشار نرود!

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از اینترفکس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به ادعاهای اخیر درباره خواسته‌های مسکو در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران گفت، کشورش منافع «خودخواهانه» را دنبال نکرده و به دوستانش خیانت نمی‌کند. لاوروف در برنامه‌ای، درباره نفع و زیان روسیه از برجام گفت:‌ «ما در سیاست هرگز […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از اینترفکس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به ادعاهای اخیر درباره خواسته‌های مسکو در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران گفت، کشورش منافع «خودخواهانه» را دنبال نکرده و به دوستانش خیانت نمی‌کند.

لاوروف در برنامه‌ای، درباره نفع و زیان روسیه از برجام گفت:‌ «ما در سیاست هرگز به دوستان خود خیانت نمی‌کنیم. ونزوئلا دوست ما است، ایران کشوری بسیار نزدیک به ما است. ثانیاً ما تقلب نمی‌کنیم. این آمریکایی‌ها هستند که رفتار متقلبانه دارند».

وزیر امور خارجه روسیه افزود، آمریکایی‌ها با خود می‌گویند: «خداوند کاراکاس را خیر بدهد، خداوند به همراه ایران باشد، بیایید وقت را تلف نکنیم و این برنامه (برجام) را احیا کنیم، البته فقط در صورتی که باعث تنبیه روسیه شود».

این مقام روس گفت: «آمریکایی‌ها به سمت عربستان سعودی، امارات و قطر می‌دوند و به‌دنبال نفت و گاز هستند و همه کشورها از جمله ایران و ونزوئلا به روشنی می‌گویند درخصوص ظهور مشارکت‌کنندگان جدید در بازار نفت همه ما به چارچوب اوپک پلاس متعهد هستیم که طبق آن سهم هر شریک بر اساس اجماع، مورد بحث و توافق قرار می‌گیرد».

لاوروف در ادامه گفت: «تا به اینجای کار، دلیلی نمی‌بینم که باور کنم این مکانیسم به نحوی از بین برود. هیچکس از چنین چیزی نفع نمی‌برد».

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=6598

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.