• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

فرانسه در پی حملات حوثی‌ها، دفاع هوایی امارات را تقویت می‌کند

  • کد خبر : 5542
  • 05 فوریه 2022 - 1:57
فرانسه در پی حملات حوثی‌ها، دفاع هوایی امارات را تقویت می‌کند

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از رویترز، وزیر نیروهای مسلح فرانسه روز جمعه ۱۵ بهمن گفت با توجه به حملات موشکی و پهپادی توسط شورشیان حوثی در هفته‌های اخیر فرانسه در تقویت دفاع ضد هوایی امارات متحده عربی مشارکت خواهد کرد. فرانسه با امارات از روابط اقتصادی و سیاسی نزدیکی برخوردار است و در […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از رویترز، وزیر نیروهای مسلح فرانسه روز جمعه ۱۵ بهمن گفت با توجه به حملات موشکی و پهپادی توسط شورشیان حوثی در هفته‌های اخیر فرانسه در تقویت دفاع ضد هوایی امارات متحده عربی مشارکت خواهد کرد.

فرانسه با امارات از روابط اقتصادی و سیاسی نزدیکی برخوردار است و در پایتخت این کشور یک پایگاه نظامی دائمی دارد.

دو کشور در ماه دسامبر قراردادی برای فروش ۸۰ فروند جنگنده فرانسوی رافائل به امارات امضا کردند که بزرگترین قرارداد فروش هواپیماهای نظامی در تاریخ فرانسه است.

فلورنس پارلی، وزیر نیروهای مسلح فرانسه در توئیتر نوشت: «امارات متحده عربی در ماه ژانویه قربانی حملات جدی به خاک این کشور بود. در راستای نشان دادن همبستگی با این کشور دوست، فرانسه تصمیم گرفته کمک‌های نظامی و به طور مشخص در زمینه دفاع ضد هوایی در اختیار امارات قرار دهد.»

طی دو هفته گذشته نیروهای حوثی دو بار با موشک و پهپاد به امارات حمله کرده‌اند. هدف یکی از این حملات یک پایگاه نظامی بود که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند. این حمله موشکی توسط موشک‌های آمریکایی پاتریوت خنثی شد.

وزارت نیروهای مسلح فرانسه در بیانیه‌ای گفت بخشی از کمک‌های نظامی به امارات عملیات سوخت‌گیری جنگنده‌ها در پایگاه هوایی الظفره و تقویت سامانه موشکی زمین به هوا خواهد بود.

در این بیانیه گفته می شود که عملیات سوخت‌گیری جنگنده‌ها در همکاری با نیروهای هوایی امارات و با هدف ردگیری و انهدام پهپادها و موشک‌های دوربردی انجام می‌شود که به سوی این کشور شلیک می‌شوند.

به گفته مقامات نظامی فرانسه، عملیات سوخت‌گیری و پروازهای تجسسی و مستمر جنگنده‌های رافائل فقط در حریم هوایی امارات انجام می‌شوند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5542

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.