• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6

حملات سیاسی در پی شهادت افسر نیروی انتظامی به دست یک اوباش

  • کد خبر : 5513
  • 04 فوریه 2022 - 19:55
حملات سیاسی در پی شهادت افسر نیروی انتظامی به دست یک اوباش

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ پس از به شهادت رسیدن شهید رنجبر، سرهنگ دوم نیروی انتظامی در شیراز به دست یک اوباش، جریانات توییتری شروع به حملاتی به حسن روحانی، رئیس جمهور پیشین و حتی محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه کردند و عده‌ای دیگر هم خواستار تغییر قانون به کارگیری سلاح شدند. حسام‌الدین آشنا، مشاور سابق […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ پس از به شهادت رسیدن شهید رنجبر، سرهنگ دوم نیروی انتظامی در شیراز به دست یک اوباش، جریانات توییتری شروع به حملاتی به حسن روحانی، رئیس جمهور پیشین و حتی محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه کردند و عده‌ای دیگر هم خواستار تغییر قانون به کارگیری سلاح شدند.

حسام‌الدین آشنا، مشاور سابق رئیس جمهور در واکنش به اتهامات وارده به حسن روحانی در توییتی نوشت:

آن دستور مربوط به حوادث دی‌ماه ۹۶ است که بحمدالله نیروی انتظامی توانست بدون دخالت دیگران و بدون خونریزی و تلفات شدید، شرایط را مدیریت کند.
‏تاریخ را تحریف نکنید.

همچنین در پی برخی انتقادات به محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه  شب گذشته فیلم سخنان وی را بار دیگر توییت کرد که خواستار برخورد بدون اغماض و قاطع با اوباش و سارقین شده بود.

اما در این میان محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس همراه با کسانی شد که با هشتگ تفنگ سر بسته خواستار تغییر قانون به کارگیری استفاده از سلاح شده بودند شد و در دو توییت نوشت:

شهادت مظلومانه مأمور وظیفه‌شناس شهید ⁧‫#علی‌اکبر_رنجبر‬⁩ در درگیری با اراذل و اوباش دردناک و جانکاه است؛ امنیت جامعه و آسایش مردم جز با فراهم کردن زمینه های اعمال اقتدار و قاطعیت پلیس تامین نخواهد شد.

ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انتظامی در اسرع وقت اصلاحات مورد نیاز «قانون استفاده از سلاح» برای مامورین شجاع و جان برکف ناجا را به مجلس ارائه کنند تا خارج از نوبت در دستور رسیدگی و تصویب قرار گیرد.

اما مالک شریعتی، یکی از نمایندگان تهران، صبح امروز با انتشار قانون به کارگیری سلاح  در توییتی نشان داد که قانون به شهید رنجبر این اجازه را داده بود که از خودش دفاع کند و نوشت:

قانون بکارگیری سلاح (مصوب ۱۸دی۷۳)
‏‌ماده ۳- مأمورین انتظامی درموارد زیر حق ⁧‫#بکارگیری_سلاح‬⁩ را دارند:
‏۱- برای دفاع ازخود دربرابر کسی که باسلاح سرد یا گرم به آنان حمله نماید

‏امثال ⁧‫#شهید_رنجبر‬⁩ بیشتر حمایت درون سازمانی و قضایی میخواهند و اگر حمایت بیشتر، قانون میخواهد لایحه بدهند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5513

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.