• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
7

آخرین تحولات اوکراین:زلنسکی: نیاز به سربازان خارجی برای دفاع از خاک اوکراین نداریم/مسکو: در صورت امتناع آمریکا از دادن تضمین‌های امنیتی مجبور به واکنش خواهیم شد/سازمان ملل طرف‌های دخیل در بحران اوکراین را به خویشتن‌داری فرا خواند

  • کد خبر : 5868
  • 17 فوریه 2022 - 20:46
آخرین تحولات اوکراین:زلنسکی: نیاز به سربازان خارجی برای دفاع از خاک اوکراین نداریم/مسکو: در صورت امتناع آمریکا از دادن تضمین‌های امنیتی مجبور به واکنش خواهیم شد/سازمان ملل طرف‌های دخیل در بحران اوکراین را به خویشتن‌داری فرا خواند

بلینکن به لاوروف پیشنهاد ملاقات در اروپا داد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به سرگئی لاوروف، همتای روس خود پیشنهاد کرد که هفته آینده در اروپا با یکدیگر ملاقات و بر سر بحران اوکراین گفتگو کنند. وزیر امور خارجه ایالات متحده که در نشست افتتاحیه شورای امنیت سازمان ملل متحد حضور یافته […]

بلینکن به لاوروف پیشنهاد ملاقات در اروپا داد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به سرگئی لاوروف، همتای روس خود پیشنهاد کرد که هفته آینده در اروپا با یکدیگر ملاقات و بر سر بحران اوکراین گفتگو کنند.
وزیر امور خارجه ایالات متحده که در نشست افتتاحیه شورای امنیت سازمان ملل متحد حضور یافته بود در ادامه از روسیه خواست که مسیر جنگ را رها کرده و راه دیپلماسی و گفتگو را برای حل بحران کنونی در پیش گیرد.
وی همچنین خواستار آن شد که روسیه با بازگرداندن سربازان ارتش از مرزهای اوکراین، عزم و نیت خود را برای تنش‌زدایی به نمایش بگذارد.

رهبران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در باره بحران گفتگو کردند

رهبران اروپایی روز پنجشنبه در جریان یک نشست ویژه غیررسمی که پیش از اجلاس مشترک اتحادیه‌های اروپا و آفریقا در بروکسل برگزار شد به بحث و گفتگو در خصوص بحران اوکراین پرداختند.
محور اصلی این نشست آنگونه که دیپلمات‌ها و رسانه‌های نزدیک به اتحادیه اروپا اعلام کردند بررسی نحوه اعمال تحریم‌ها و مجازات‌های سنگین علیه روسیه در صورت تهاجم نظامی این کشور به اوکراین عنوان شده است.
شارل میشل، رئیس شورای اروپا به خبرنگاران گفت که درست پیش از شرکت در این نشست با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین گفتگو کرده است.
وی همچنین با انتشار توئیتی ضمن یادآوری مجدد «همبستگی» اتحادیه اروپا با اوکراین و تاکید بر لزوم تنش‌زدایی فوری گفت: ما از نزدیک اوضاع را به دقت زیر نظر داریم.»
شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند که اتحادیه اروپا آماده است در صورت حمله روسیه به اوکراین به سرعت عمل کند و دست به تحریم‌ و مجازات‌های فوری بزند.

زلنسکی: نیاز به سربازان خارجی برای دفاع از خاک اوکراین نداریم

رئیس جمهوری اوکراین روز پنجشنبه گفت که کشورش برای رویارویی با روسیه که بیش از ۱۰۰ هزار نیرو در مرزهای خود مستقر کرده، به سربازان خارجی متحد در خاک خود نیازی ندارد.
ولودیمیر زلنسکی در گفتگو با یک رسانه‌ خبری در اوکراین تاکید کرد: «ما به سربازانی با پرچم خارجی در خاک خود نیاز نداریم.»
مقامات اوکراین در عوض از متحدان غربی و اروپایی خود خواسته‌اند تنها در زمینه تجهیزات و تسلیحات نظامی به این کشور کمک کنند تا در صورت حمله احتمالی روسیه بتواند به دفاع از خود بپردازد.

سازمان ملل طرف‌های دخیل در بحران اوکراین را به خویشتن‌داری فرا خواند

سازمان ملل متحد از کلیه طرف‌های دخیل در بحران اوکراین خواست برای جلوگیری از شدت گرفتن تنش‌ها خویشتن‌داری در پیش گیرند.
رُزماری دی کارلو، معاون سیاسی دبیر کل سازمان ملل متحد در نشست افتتاحیه شورای امنیت ضمن فراخواندن طرف‌های بحران اوکراین به در پیش‌گرفتن احتیاط برای جلوگیری از بالاگرفتن تنش‌ها از این کشورها خواست که در برهه حساس کنونی خویشتن‌داری از خود نشان دهند.
وی افزود: «ما همچنین از همه طرف‌های ذی‌ربط می‌خواهیم از هرگونه اقدام یکجانبه که مغایر با متن و روح توافق‌نامه‌های مینسک باشد یا اجرای آن‌ها را به خطر بیندازد و منجر به بروز تنش‌های جدید شود، خودداری کنند.»

مسکو به واشنگتن: هیچ حمله‌ای به اوکراین برنامه‌ریزی نشده است

وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه در پاسخ به ایالات متحده که همچنان بر قریب‌الوقوع بودن تهاجم نظامی مسکو به اوکراین تاکید دارد گفت که قرار نیست حمله‌ای صورت گیرد.
دستگاه دیپلماسی روسیه به رغم انتشار گزارش‌های مبنی بر باقی ماندن حدود یکصد هزار نظامی این کشور در نزدیکی مرز با اوکراین بار دیگر تاکید کرد که هیچ حمله‌ای به اوکراین در دستور کار قرار ندارد و برنامه‌ریزی نشده است.
این موضع در حالی از سوی مسکو اعلام شده که جو بایدن روز پنجشنبه خطر تهاجم نظامی به اوکراین را بسیار بالا دانست و احتمال داد که این تهاجم از جانب روسیه طی چند روز آینده انجام شود.

مسکو: در صورت امتناع آمریکا از دادن تضمین‌های امنیتی مجبور به واکنش خواهیم شد

روسیه روز پنجشنبه تهدید کرد که اگر ایالات متحده به پیشنهاد‌ها و مطالبات امنیتی مسکو پاسخی مناسب ندهد مجبور به واکنش خواهد شد و گزینه نظامی نیز در این میان در نظر گرفته شده است.
وزارت خارجه روسیه ضمن اعلام این مطلب بار دیگر تاکید کرد که خواهان خروج نظامیان آمریکایی از اروپای مرکزی و شرقی و نیز کشورهای حوزه بالتیک است.
دستگاه دیپلماسی روسیه با انشار بیانیه‌ای در واکنش به پیشنهاد‌های ایالات متحده در خصوص گفتگوهای امنیتی بر سر امنیت اروپا تاکید کرد: « روسیه در صورت عدم آمادگی آمریکا برای توافق در مورد تضمین های امنیتی، مجبور به پاسخگویی از جمله از راه‌ها و ابزارهای نظامی و فنی خواهد بود.
در این بیانیه که اسپوتنیک نیز بخش‌هایی از آن را منتشر کرده آمده است: «آمریکا به پیشنهاد روسیه مبنی بر بازگرداندن تسلیحات هسته‌ای به خاک این کشور و امتناع از استقرار آنها در خارج از این کشور پاسخ نداده است.»
لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5868

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.