• امروز : دوشنبه - ۲۷ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 15 April - 2024
6

سازمان جهانی بهداشت: هنوز برای اعلام پیروزی علیه کرونا زود است

  • کد خبر : 5419
  • 02 فوریه 2022 - 10:53
سازمان جهانی بهداشت: هنوز برای اعلام پیروزی علیه کرونا زود است

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از ایرنا و خبرگزاری ایتالیایی آنسا لاتینا، «تدروس ادهانوم قبریسوس» در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو با ابراز نگرانی در برابر افزایش آمار مرگ و میر ناشی از همه گیری در سطح جهانی گفت: هنوز زود است برای اینکه کشورها اعلام پیروزی کنند. سازمان جهانی بهداشت همچنین اعلام کرد: […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از ایرنا و خبرگزاری ایتالیایی آنسا لاتینا، «تدروس ادهانوم قبریسوس» در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو با ابراز نگرانی در برابر افزایش آمار مرگ و میر ناشی از همه گیری در سطح جهانی گفت: هنوز زود است برای اینکه کشورها اعلام پیروزی کنند.

سازمان جهانی بهداشت همچنین اعلام کرد: از زمان شناسایی سویه اومیکرون (حدود ۱۰ هفته پیش) نزدیک به ۹۰ میلیون موارد ابتلا گزارش شده است که این میزان بیش از موارد اعلام شده در سال ۲۰۲۰ است. در حال حاضر شاهد افزایش نگران کننده فوتی ها در اغلب مناطق جهان هستیم.

طبق اعلام ادهانوم، این ویروس خطرناک است و به تکامل خود ادامه می دهد و هم اکنون سازمان جهانی بهداشت، چهار گونه فرعی اومیکرون ازجمله Ba.۲ را شناسایی کرده است.

سازمان جهانی بهداشت تصریح کرد که تا زمانی که این ویروس به تکامل خود ادامه می دهد، واکسن ها نیز ممکن است نیاز به تکامل داشته باشند؛ زیرا این گونه های ویروسی ممکن است در برابر آنتی بادی های خنثی کننده گونه های قبلی، از خود مقاومت نشان دهند.

در همین حال، این سازمان کشورها را به رعایت دستورالعمل های احتیاطی در هنگام کاهش محدودیت ها فراخواند. دعوت به اتخاذ تدابیر احتیاطی درست زمانی مطرح می شود که برخی کشورها به دنبال بازگشت به شرایط عادی قبل از پاندمی شده اند.

به عنوان مثال، دانمارک روز سه شنبه به رغم ثبت رکورد جدید از موارد ابتلا به کووید۱۹، محدودیت های کرونایی را لغو کرد؛ با این عنوان که پوشش گسترده واکسیناسیون و وخاومت کمتر سویه اومیکرون این امکان را به این کشور برای لغو محدودیت ها فراهم کرده است.

در همین راستا ادهانوم گفت: ما نگران این واقعیت هستیم که در برخی کشورها این روایت ایجاد شود که بخاطر واکسیناسیون و وخاومت کمتر اومیکرون، به دلیل مسری تر بودن آن، جلوگیری از ابتلاء به آن ممکن نباشد.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت، با بیان اینکه این ویروس همچنان «خطرناک» است، خاطرنشان کرد که این موضوع خیلی دور از واقعیت نیست.

با این وجود، قبریسوس گفت: سازمان جهانی بهداشت از کشورها نمی خواهد که بار دیگر شرایط قرنطینه و محدودیت ها را برقرار کنند، بلکه دولت ها را به «حفاظت از کل جمعیت با استفاده از اقدامات ممکن و نه صرفا واکسن ها» دعوت می کند.

از سوی دیگر، «هانس کلوگه» مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در حوزه اروپا، نیز به نوبه خود تاکید کرد که در اروپا امکان خروج از مرحله حاد همه گیری در سال جاری وجود دارد.

کلوگه با این حال گفت: از همه افراد دعوت می کنم که دوز سوم واکسن را دریافت کنند. واکسن ها از مرگ ۵۰۰ هزار در منطقه اروپا جلوگیری کرده است. بنابراین، جای امیدواری و خوش بینی است که بتوانیم از مرحله حاد پاندمی خارج شویم.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت همچنین ابراز امیدواری کرد: موج کنونی ابتلا با سویه اومیکرون اگرچه قوی است اما کوتاه مدت خواهد بود.

با این وجود، این نهاد بین المللی با هشدار درباره گونه های جدیدی که ممکن است اثربخشی واکسن های فعلی را بی اثر کند، از کشورهای جهان خواستار احتیاط های لازم برای غلبه بر بیماری همه گیر شد.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5419

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.