• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
3

دو رژیم اسرائیل و بحرین یادداشت‌ تفاهم امنیتی امضاء کردند

  • کد خبر : 5469
  • 04 فوریه 2022 - 2:35
دو رژیم اسرائیل و بحرین یادداشت‌ تفاهم امنیتی امضاء کردند

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، همزمان با دیدار وزیر دفاع رژیم اسرائیل با پادشاه رژیم بحرین، این دو رژیم روز پنج‌شنبه ۱۴ بهمن یک یادداشت‌ تفاهم همکاری امنیتی امضا کردند. این توافق که در سفر بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، به منامه امضا شد، نخستین تفاهم‌نامه همکاری امنیتی میان اسرائیل با یک امیرنشین خلیج فارس […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، همزمان با دیدار وزیر دفاع رژیم اسرائیل با پادشاه رژیم بحرین، این دو رژیم روز پنج‌شنبه ۱۴ بهمن یک یادداشت‌ تفاهم همکاری امنیتی امضا کردند.

این توافق که در سفر بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، به منامه امضا شد، نخستین تفاهم‌نامه همکاری امنیتی میان اسرائیل با یک امیرنشین خلیج فارس است.

بنی گانتز در آیین امضای این یادداشت تفاهم گفت این رویداد «ادامه ثمرات پیمان‌های صلح ابراهیم است که توسعه برای مردم دو کشور را به ارمغان خواهد آورد و امنیت تمام منطقه را تقویت خواهد کرد».

گانتز گفت که تفاهم تنها یک سال پس از عادی‌سازی روابط بحرین و اسرائیل به‌دست آمده است.

دفتر وزارت دفاع اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که با امضای این یادداشت تفاهم، همکاری امنیتی فیمابین ارتقا خواهد یافت و چارچوب تمرینات (نظامی) و همکاری در سایر زمینه‌های مرتبط مشخص خواهد شد.

پیش از امضای تفاهم، بنی گانتز با ملک حمد بن‌عیسی آل‌خلیفه، پادشاه بحرین، دیدار و گفت‌وگو کرد اما جزئیاتی از مذاکرات این دو نفر اعلام نشد.

گانتز که روز ۱۳ بهمن در سفری از پیش اعلام نشده وارد منامه شد، با سلمان بن‌حمد آل‌خلیفه، نخست‌وزیر و ولیعهد، و همچنین با عبدالله بن‌حسن النعیمی، وزیر دفاع رژیم بحرین، دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر دفاع اسرائیل همراه با فرمانده نیروی دریایی این رژیم در مقر ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین حضور یافت و از ناوهای جنگی و تجهیزات نظامی دیگر آمریکایی در این مقر بازدید کرد.

یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل، حدود سه ماه پیش از بحرین دیدار کرد. نفتالی بنت، نخست‌وزیر و اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهوری اسرائیل نیز در روزهای گذشته از امارات دیدار کردند.

تایمز اسرائیل در یاداشتی ستیزه‌‌جویانه فرود هواپیمای نظامی حامل وزیر دفاع رژیم متخاصم اسرائیل در منامه و آن هم در ۲۰۰ کیلومتری خاک ایران را ارسال «یک پیام روشن» به تهران اعلام کرد که نشان می‌دهد این رژیم و رژیم‌های حاکم بر کشورهای جنوب حاشیه خلیج فارس به سوی یک اتحاد قوی علیه ایران گام برداشته‌اند.

تایمز اسرائیل افزود که این اتحاد شوم به غیر از بحرین و امارات متحده عربی، عربستان سعودی را نیز در برمی‌گیرد.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5469

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.