• امروز : دوشنبه - ۲۷ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 15 April - 2024
5

آمریکا دومین رهبر داعش را هم کشت

  • کد خبر : 5464
  • 04 فوریه 2022 - 2:18
آمریکا دومین رهبر داعش را هم کشت

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از آسوشیتدپرس، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز پنج‌شنبه ۱۴ بهمن اعلام کرد رهبر گروه تروریستی حکومت اسلامی، موسوم به داعش، طی عملیات نیمه‌شب نیروهای آمریکایی در استان ادلب، در شمال غرب سوریه، کشته شده است. در جریان این یورش، ابو ابراهیم الهاشمی القرشی هدف حمله نیروهای آمریکایی قرار گرفت. […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از آسوشیتدپرس، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز پنج‌شنبه ۱۴ بهمن اعلام کرد رهبر گروه تروریستی حکومت اسلامی، موسوم به داعش، طی عملیات نیمه‌شب نیروهای آمریکایی در استان ادلب، در شمال غرب سوریه، کشته شده است.

در جریان این یورش، ابو ابراهیم الهاشمی القرشی هدف حمله نیروهای آمریکایی قرار گرفت. القرشی در ۳۱ اکتبر ۲۰۱۹ (نهم آبان ۱۳۹۸) تنها چند روز پس از مرگ ابوبکر البغدادی، رهبر پیشین داعش، به عنوان رهبر این گروه شبه‌نظامی انتخاب شد.

یک مقام آمریکایی به آسوشیتدپرس گفته است که او نیز مانند البغدادی هنگام نزدیک شدن نیروهای آمریکایی، در اقدامی انتحاری بمبی را منفجر کرد که منجر به کشته شدن خود و اعضای خانواده‌اش از جمله زنان و کودکان شد.

این رهبر داعش همچنین به نام «امیر محمد سعید عبدالرحمن المولی» معروف بود.

آقای بایدن در بیانیه‌ای گفت که او دستور این حمله را داد «تا از مردم آمریکا و متحدان‌مان محافظت کنیم و جهان را به مکانی امن‌تر مبدل کنیم».

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: «به لطف مهارت و شجاعت نیروهای مسلح ما، ابو ابراهیم الهاشمی القرشی، رهبر داعش، از میان برداشته شد».

سخنگوی پنتاگون نیز پیش از این اعلام کرده بود که «عملیات ضدتروریستی در شمال غربی سوریه توسط نیروهای عملیات ویژه آمریکا تحت کنترل فرماندهی مرکزی ایالات متحده سنتکام، انجام شد».

به گفته جان کربی، «این ماموریت موفقیت‌آمیز بود و تلفاتی برای نیروهای آمریکایی در پی نداشت».

به گفته شاهدان عینی، نیروهای ویژه ایالات متحده سوار بر بالگرد فرود آمدند و به خانه‌ای در گوشه‌ای از سوریه که تحت کنترل شورشیان بود یورش بردند و به مدت دو ساعت با افراد مسلح درگیر بودند.

در همین حال، ساکنان منطقه از تیراندازی‌ها و انفجارهای مداومی خبر دادند که روستای اطمه در نزدیکی مرز ترکیه را به لرزه در آورد. این منطقه مملو از اردوگاه‌هایی است که آوارگان جنگ داخلی سوریه در آن‌ها سکونت دارند.

پیشتر دیدبان حقوق بشر سوریه گفته بود که در یک عملیات نیروهای ویژه ارتش آمریکا در روستای اطمه در شمال غرب سوریه، دست‌کم ۱۳ نفر از جمله شش کودک و چهار زن کشته شدند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5464

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.