• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

گزارش مبین۲۴ از حمله پهپادی انصارالله(حوثی‌ها) به امارات/ انفجار در ابوظبی، سه کشته و شش زخمی

  • کد خبر : 4996
  • 17 ژانویه 2022 - 19:21
گزارش مبین۲۴ از حمله پهپادی انصارالله(حوثی‌ها) به امارات/ انفجار در ابوظبی، سه کشته و شش زخمی

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ ، انفجار در یک منطقه صنعتی و همچنین آتش‌سوزی در یک کارگاه ساختمانی در فرودگاه ابوظبی در حالی رخ داد که سخنگوی نیروی نظامی انصار الله در بیانیه‌ای اعلام کردند که این گروه عملیات نظامی خود علیه امارات متحده عربی را آغاز کرده و در ساعات آینده جزئیات این عملیات […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ ، انفجار در یک منطقه صنعتی و همچنین آتش‌سوزی در یک کارگاه ساختمانی در فرودگاه ابوظبی در حالی رخ داد که سخنگوی نیروی نظامی انصار الله در بیانیه‌ای اعلام کردند که این گروه عملیات نظامی خود علیه امارات متحده عربی را آغاز کرده و در ساعات آینده جزئیات این عملیات را اعلام خواهد کرد.

بنابر گزارش رویترز، کشته شدگان دو هندی و یک پاکستانی هستند. در تصاویری که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده توده غلیظی از دود سیاه در اطراف محل انفجار به چشم می‌خورد.

بنابر گزارش پلیس ابوظبی، سه تانکر حمل سوخت در منطقه صنعتی مصفح و در نزدیکی انبارهای سوخت، آتش گرفتند و منفجر شدند. همزمان با این حملات آتش‌سوزی دیگری در نزدیکی تاسیسات فرودگاه ابوظبی رخ داد.

پلیس امارات نیز تایید کرده که این سه تانکر و محل دیگری در نزدیکی فرودگاه ابوظبی در اثر حمله با پهپاد آتش گرفتند.

خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی، به نقل از پلیس گزارش داده که در تحقیقات اولیه قطعات کوچکی پیدا شده که احتمالا مربوط به پهپاد بوده است.

همچنین شبکه المیادین به نقل از مقامات حوثی اعلام کرد عملیات امروز با ۲۰ فروند پهپاد و ۱۰ موشک بالستیک علیه مخازن سوخت فرودگاه ابوظبی صورت گرفته است.

از سوی دیگر الکعبی یکی از مقامات امارات متحده عربی این حمله پهپادی را تکذیب کرده و گفته است که حوثی ها بدنبال پیروزی های خیالی هستند.

از آن سو وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن که دولت مستقر حوثی‌ها در صنعا توسط انصارالله که تشکیلات سیاسی حوثی‌ها هست گفته است که حمله نیروهای مسلح یمن به امارات در چارچوب پاسخ قانونی و مشروع بوده و در واکنش به تشدید حملات و اقدامات نظامی مستمر امارات علیه مردم یمن صورت گرفته است.

این مقام دولت حوثی در صنعا افزود: از جمله مهمترین پیام‌هایی این عملیات به امارات این است که باید بفهمد تا زمانی که دست به حملات و کشتار در یمن می‌زند، همه چیز در این کشور در تیررس ما است.

این وزیر دولت مستقر در صنعا با هشدار به ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی گفت: معادلات تغییر کرده و نه مردم یمن و نه نیروهای مسلح یمن دست بسته نخواهند بود.

رویترز می‌گوید که نیروهای حوثی که با ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در جنگ هستند بارها با حملات موشکی یا پهپادی مناطقی از عربستان را هدف قرار دادند اما حمله به امارات متحده عربی به ندرت اتفاق افتاده که اغلب هم مقامات اماراتی آن را کتمان کردند.

حوثی‌ها اخیرا نیز یک کشتی با پرچم امارات را در دریای سرخ توقیف کرده بودند.

امارات که دومین کشور اصلی “ائتلاف به رهبری عربستان” است، اقدام گروه حوثی‌ها را “دزدی دریایی” توصیف کرده است.

شورای امنیت همچنین از هر دو طرف درخواست کرده که در همکاری با فرستاده ویژه سازمان ملل، به میز مذاکره بازگردند و تنش در یمن را کاهش دهند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=4996

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.