• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

سنتکام مدعی شد: شبه ‌نظامیان تحت حمایت ایران‬⁩ مسئول حملات اخیر علیه پایگاه های نیروهای ائتلاف هستند

  • کد خبر : 4677
  • 06 ژانویه 2022 - 2:27
سنتکام مدعی شد: شبه ‌نظامیان تحت حمایت ایران‬⁩ مسئول حملات اخیر علیه پایگاه های نیروهای ائتلاف هستند

سنتکام فرماندهی نیروهای مرکزی ارتش آمریکا مدعی شد که شبه نظامیان تحت حمایت ایران مسئول حملات به پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه در خلال ۷۲ ساعت گذشته هستند. به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، از صبح دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ و همزمان با دومین سالگرد ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی […]

سنتکام فرماندهی نیروهای مرکزی ارتش آمریکا مدعی شد که شبه نظامیان تحت حمایت ایران مسئول حملات به پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه در خلال ۷۲ ساعت گذشته هستند.

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، از صبح دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ و همزمان با دومین سالگرد ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس به دست نیروهای ارتش آمریکا، حملاتی به پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه انجام شد.

اولین حمله بامداد دوشنبه ساعت ۴:۳۰ صبح  به پایگاه ویکتوری مقر نیروهای آمریکایی در در نزدیکی فرودگاه بغداد  با دو فروند پهپاد انتحاری انجام شد که ابتدا سخنگوی نیروهای نظامی آمریکا در عراق اعلام کرد که این دو فروند موشک کروز دست‌ساز بوده‌اند، اما دقایقی بعد اعلام شد که آن‌ها پهپاد‌های انتحاری بوده‌اند که توسط سیستم پدافند C_RAM که مختص مقابله با پرنده‌ها و پرتابه‌های مهاجم با برد کوتاه است ساقط شده‌اند، در تصاویری که از لاشه این پهپادها منتشر شده بر روی بال‌های آنان نوشته شده بود انتقام رهبر و انتقام سلیمانی.

سید حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان در سخنرانی که دوشنبه شب انجام داد گفت که

“اجازه دادن به آنها {ارتش آمریکا} برای ماندن {در عراق}، یعنی کشتن دوباره رهبرانمان هست؛پاسخ مناسب اخراج آخرین اعضای ارتش آمریکا است.” که سخنان او چراغ سبزی به نیروهای محور مقاومت در عراق برای تشدید حملاتشان به مستشاران آمریکایی برای خروج آن‌ها از عراق تعبیر شد.

بامداد سه‌شنبه ۱۵ دی  بار دیگر به یکی از پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در عراق حمله شد و اینبار عین الاسد در غرب عراق که در گذشته محل اصلی تجمع و فرماندهی نیروهای ائتلاف ضد داعش درعراق بود با دو فروند پهپاد حمله شد که این مرتبه هم هر دو پهپاد توسط پدافند C-RAM ساقط شدند.

👆🏻 فیلم ساقط شدن پهپادهای انتحاری مهاجم به عین الاسد توسط پدافند C-RAM

بعداز ظهر همان سه‌شنبه به مقر نیروهای آمریکایی و ائتلاف ضد داعش در پایگاه مستقر در میدان نفتی العمری در سوریه و در روستای گرین {سبز} با  پرتابه‌های راکت حمله شد، با اینکه این حمله موفق بود اما سخنگوی نیروهای آمریکایی اعلام کرد که به نیروهای آنان خسارتی وارد نشده است و در مقابل ارتش آمریکا هم با چند گلوله توپ به این حملات پاسخ آتش داده است که در این خصوص یک مقام ائتلاف ضد داعش گفت که حول و حوش ساعت ۱۵:۴۰، نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده به یک سایت پرتاب موشک در مجاورت روستای گرین در سوریه حمله کرده‌اند، این فرمانده ارتش آمریکا از این حملات موشکی انتقاد کرد و گفت نگران جان غیرنظامیان ساکن در پیرامون پایگاه  است چون پرتاب موشک توسط مهاجمان دقیق نبوده و تفاوتی بین نظامیان و غیر نظامیان گذاشته نشده‌ است.

بامداد روز چهارشنبه نیروهای مقاومت با ۴ فروند راکت بار دیگر به پایگاه ویکتوری در نزدیکی فرودگاه بغداد حمله کردند و صبح چهارشنبه ساعت ۷ صبح هم برای دومین مرتبه در این هفته به پایگاه عمری در نزدیکی روستای گرین در سوریه حمله راکتی کردند که هر دو این حملات به گفته آمریکایی‌ها بدون تلفات بوده است و در مقابل نیروهای ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در سوریه هم با آتش توپخانه محل‌هایی را که موشک از آنجا شلیک شده بودند را زیر آتش قرار دادند.

ساعتی بعد ائتلاف نیروهای ضد داعش به رهبری آمریکا در بیانیه‌ای بی‌سابقه، به طور آشکار مدعی شد کسانی که آنان را “بازیگران بدخواه مورد حمایت ایران” می‌خواند مسئول حمله صبح چهارشنبه به پایگاه این ائتلاف در سوریه هستند.
در ادامه این بیانیه آمده است که  ۸ موشک به روستای گرین در دیرالزور که میزبان نیروهای آمریکایی هست، شلیک شد و ائتلاف هم با ۶ گلوله توپ به این حملات پاسخ داده است.

همچنین در این بیانیه بار دیگر از مهاجمان انتقاد شده که با پرتاب راکت‌های غیر دقیق تفاوتی بین جان غیرنظامیان و نظامیان نگذاشته‌اند و از این بابت به شدت ابراز نگرانی کرده بودند.

👆🏻 تصاویری از حملات راکتی انجام شده در صبح چهارشنبه به پایگاه نیروهای ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در روستای گرین واقع در سوریه

بعد از ظهر چهارشنبه نیز الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در جلسه هیأت دولت این کشور اعلام کرد که نیروهای ائتلاف ضد داعش در عراق این کشور را ترک کرده‌اند و نقش نظامی برای نیروهای باقیمانده به پایان رسیده است و از آن‌ها تنها به عنوان مستسشار نظامی استفاده خواهد شد؛ الکاظمی هشدار داد که این حملات امنیت و ثبات عراق را تهدید می‌کنند.

همچنین عصر روز چهارشنبه، واحد اطلاع رسانی نیروهای امنیتی عراق از سقوط یک راکت در اردوگاه النصر در غرب بغداد خبر داد.

‏در بیانیه نیروهای امنیتی عراق اعلام شدە که یک راکت به اردوگاه النصر در غرب بغداد اصابت کرد و محل شلیک آن محله الجهاد بوده است.

‏همچنین نیروهای امنیتی عراق یک سکوی آماده شلیک راکت نیز کشف و ضبط کردند..

👆🏻 لانچر و موشک کشف و ضبط شده توسط نیروهای عراقی در منطقه الجهاد بغداد

اواخر چهارشنبه به وقت ایران، سنتکام، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد «شبه ‌نظامیان تحت حمایت ایران‬⁩» مسئول تمامی حملات به پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه از روز دوشنبه هستند، در بخشی از این بیانیه آمده است:

“‏شبه ‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران‬⁩ مسئول حملات اخیر علیه پایگاه‌های نیروهای ائتلاف هستند و این نیروها حق دفاع از خود و نیروهای شریک خود در برابر هر تهدیدی دارد و در این راستا هر کاری در توانش باشد انجام خواهد داد.”

در بامداد پنجشنبه ۱۶ دی و در زمانی که مشغول به تنظیم این گزارش هستیم، مقارن با ساعت ۲:۳۰ رسانه‌های نزدیک به مقاومت در عراق از حمله‌ای دیگر به پایگاه نیروهای آمریکایی در میدان نفتی العمری در سوریه خبر دادند،

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=4677

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.