• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
7

آمریکا برای مرتبه دوم تکرار کرد که مایل به گفتگوهای مستقیم با ایران در مورد مسائل هسته‌ای و دیگر مسائل هست

  • کد خبر : 5203
  • 25 ژانویه 2022 - 2:16
آمریکا برای مرتبه دوم تکرار کرد که مایل به گفتگوهای مستقیم با ایران در مورد مسائل هسته‌ای و دیگر مسائل هست

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از رویترز، پس از اینکه وزیر امور خارجه ایران گفت تهران موضوع دیدار مستقیم با آمریکا را بررسی خواهد کرد اما هیچ تصمیمی هنوز گرفته نشده است، وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه تکرار کرد که آماده دیدار مستقیم با مقامات ایرانی برای گفتگو درباره توافق هسته‌ای و سایر موضوعات است. ند […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از رویترز، پس از اینکه وزیر امور خارجه ایران گفت تهران موضوع دیدار مستقیم با آمریکا را بررسی خواهد کرد اما هیچ تصمیمی هنوز گرفته نشده است، وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه تکرار کرد که آماده دیدار مستقیم با مقامات ایرانی برای گفتگو درباره توافق هسته‌ای و سایر موضوعات است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه به خبرنگاران گفت:ما آماده دیدار مستقیم هستیم. ما همواره این موضع را اتخاذ کرده ایم که تعامل مستقیم با ایران در مورد مذاکرات برجام و سایرموضوعات بسیار مفیدتر خواهد بود.”

ایران تاکنون از مذاکره مستقیم با ایالات متحده در وین در گفتگوهای مربوط به از سرگیری پایبندی هر دو طرف به توافق هسته ای ۲۰۱۵ که به طور رسمی برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) نامیده میشود، خودداری کرده است.

پرایس همچنین گفت که ایالات متحده آزادی چهار آمریکایی از سوی ایران را شرط دستیابی به توافق بر سر احیای برجام قرار نداده است و گفت که دستیابی به چنین توافقی «دربهترین حالت، پیشنهادی به یک چیز نامشخص است».

پرایس گفت:ما میخواهیم ببینیم که این آمریکایی هاهر چه زودتر باز گشته‌اند.”  گره زدن سرنوشت آنها به گزاره ای کهدر بهترین حالت نامشخص است، به اهداف ما کمک نمی کندآنان را هم به اهدافشان نخواهد رساند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5203

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.