• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
12

رئیس سابق موساد اسرار این سازمان را به معشوقه‌اش داده است

  • کد خبر : 3986
  • 20 دسامبر 2021 - 14:42
رئیس سابق موساد اسرار این سازمان را به معشوقه‌اش داده است

به گزارش پایگاه خبری مبین ۲۴، شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل می‌گوید بر اساس نتایج یک گزارش تحقیقی، یوسی کوهن، رئیس سابق سازمان موساد، با یک زن شوهردار که میهماندار هواپیما بوده، «رابطه عاشقانه» داشته است و «اسرار موساد» را با او و شوهرش در میان می‌گذاشته است. یوسی کوهن در واکنش به انتشار نتایج این […]


به گزارش پایگاه خبری مبین ۲۴، شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل می‌گوید بر اساس نتایج یک گزارش تحقیقی، یوسی کوهن، رئیس سابق سازمان موساد، با یک زن شوهردار که میهماندار هواپیما بوده، «رابطه عاشقانه» داشته است و «اسرار موساد» را با او و شوهرش در میان می‌گذاشته است.
یوسی کوهن در واکنش به انتشار نتایج این گزارش تحقیقی که قرار است به طور کامل روز سه‌شنبه ۳۰ آذرماه پخش شود، گفته است که او «اسرار مملکتی را فاش نکرده است».
در گزارش شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل، گای شیکر، همسر معشوقه یوسی کوهن، می‌گوید آقای کوهن «اسرار موساد در خصوص عملیات در نقاط مختلف جهان» را فاش کرده است، از جمله اینکه موساد «پزشک یک رهبر مشهور دنیای عرب را در مشت خود دارد».
بر اساس این گزارش رابطه یوسی کوهن و خانم شیکر از سال ۲۰۱۸ شروع شده است و آقای کوهن از خانم شیکر به عنوان «شاهزاده من» و «زیبای من» نام می‌برده است.
همسر خانم شیکر می‌گوید به یوسی کوهن گفته است: ««تو همسر مرا دوست داری، او تو را دوست دارد؛ اما تو داری با این کار یک خانواده را ویران می‌کنی».
گای شیکر در این گزارش تلویزیونی می‌گوید یوسی کوهن به آنها گفته است زمانی که از سوی بنیامین نتانیاهو) به ریاست موساد منصوب شد، «در ۱۰ روز اول، شش تن از مقامات ارشد موساد را اخراج کرد، زیرا به سیستم وفادار نبودند».
پیش از یوسی کوهن، مئیر داگان، ریاست موساد را در دست داشت و او با وجود همکاری نزدیک با بنیامین نتانیاهو با بسیاری از شیوه‌ها و دیدگاه‌های نخست‌وزیر وقت اسرائیل مخالفت کرده بود و پس از پایان دوره ریاستش بر موساد به طور علنی علیه نتانیاهو حرف زد.
اکنون از گزارش شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل چنین برمی‌آید که یوسی کوهن پس از رسیدن به ریاست موساد، مقامات ارشد موساد که مهره‌های زمان مئیر داگان بودند را «وفادار به سیستم» تشخیص نداد و برکنار کرد.
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل نیز در اوایل تیر ماه امسال، تنها چند روز پس از پایان دوران ۵ ساله ریاست یوسی کوهن در موساد، مصاحبه بی‌سابقه‌ای را با آقای کوهن پخش کرد که او در آن جزییات متعددی را در مورد نحوه سرقت آرشیو اتمی ایران، انفجار در سایت نطنز و کشتن محسن فخری‌زاده، دانشمند ارشد برنامه هسته‌ای و معاون وزیر دفاع ایران، مطرح کرد.
یوسی کوهن به خاطر آن مصاحبه مورد انتقاد شدید داخلی قرار گرفت. روسای موساد تا پیش از این، معمولا سال‌ها بعد از پایان دوران کارشان، مطالبی را جسته و گریخته بیان کرده‌اند ولی مطالب طرح شده توسط یوسی کوهن بی‌سابقه و مفصل بود.
در مصاحبه تیرماه با شبکه ۱۲ اسرائیل، آقای کوهن برخی «شایعات» در باره افشای اسرار برای یک میهماندار هواپیما را در دوران ماموریتش رد کرد ولی رسانه‌های اسرائیل نوشته‌اند دو مقام ارشد اسرائیلی شاکی این پرونده هستند و می‌گویند افشای این اسرار، کار خطرناکی بوده است.
از سوی دیگر یوسی کوهن متهم شده است که کمی پیش از پایان دوران کارش بر ریاست موساد، با استفاده از رابطه با یک مقام ارشد اماراتی برای دخترش یک شغل خوب بدست آورده است. یک اتهام دیگر او دریافت «هدیه ۲۰ هزار دلار پول نقد» است.
رئیس پیشین موساد تایید کرده مبلغ ۲۰ هزار دلار که از سوی میلیاردر مشهور استرالیایی، جیمز پاکر، در شب عروسی دخترش داده شده، خلاف قوانین نبوده ولی حاضر است آن را پس بدهد. نام آقای پاکر با پرونده‌های فساد بنیامین نتانیاهو گره خورده است.
یوسی کوهن که در حال حاضر در یکی از بانک‌های متعلق به پسر یک میلیاردر ژاپنی کار می‌کند، ۶۰ ساله، دارای همسر و چهار فرزند است. یکی از آنها، یوناتان، فلج مغزی است و ناتوانی شدید جسمانی دارد اما در واحد اطلاعاتی ۸۲۰۰ ارتش خدمت کرده است.
با وجود برخی گزارش‌های انتقادی رسانه‌های اسرائیل، یوسی کوهن هنوز در صحنه داخلی اسرائیل محبوب است و این احتمال مطرح است که اگر بنیامین نتانیاهو در نتیجه محاکمه‌های کنونی از ریاست لیکود کنار برود، یوسی کوهن بخواهد جایگزین او شود.
لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=3986

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.