• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

آمریکا: در حال رایزنی با متحدان اروپایی درباره پیشنهادات روسیه در مورد اوکراین هستیم

  • کد خبر : 3817
  • 18 دسامبر 2021 - 11:46
آمریکا: در حال رایزنی با متحدان اروپایی درباره پیشنهادات روسیه در مورد اوکراین هستیم

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، جن ساکی٬ سخنگوی کاخ سفید روز جمعه گفت که آمریکا پیشنهادهای امنیتی روسیه برای آغاز مذاکرات برای کاهش تنش بر سر اوکراین را دیده است و در حال رایزنی با متحدان و شرکای اروپایی خود درباره آنها است. سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد، بدون متحدان و شرکای اروپایی ما، هیچ مذاکره‌ای […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، جن ساکی٬ سخنگوی کاخ سفید روز جمعه گفت که آمریکا پیشنهادهای امنیتی روسیه برای آغاز مذاکرات برای کاهش تنش بر سر اوکراین را دیده است و در حال رایزنی با متحدان و شرکای اروپایی خود درباره آنها است.

سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد، بدون متحدان و شرکای اروپایی ما، هیچ مذاکره‌ای درباره امنیت اروپا وجود نخواهد داشت.

جن ساکی اظهار داشت ، ما در خصوص اصول کلیدی که امنیت اروپا بر اساس آنها بنا شده است، از جمله اینکه همه کشورها حق دارند درباره آینده و سیاست خارجی خود فارغ از مداخله خارجی تصمیم بگیرند، هرگز کوتاه نخواهیم آمد.

روسیه روز جمعه متن دو پیش‌نویس‌ امنیتی را منتشر کرد که در آنها خواستار ممنوعیت پیوستن اوکراین و دیگر کشورهای شوروی سابق به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو و اعمال محدودیت حضور نیرو و تسلیحات در اروپا شده است.

به گزارش رویترز، در این پیش‌نویس‌ها که مسکو در هفته جاری به آمریکا و دیگر کشورهای غربی ارائه کرد، روسیه همچنین درخواست کرده است که اعزام جنگند‌ه‌ها و ناوهای جنگی آمریکا و روسیه به مناطقی که از آنجا می‌توانند به قلمروی یکدیگر حمله کنند، ممنوع شود.

طبق این گزارش، روسیه همچنین خواستار عقب نشینی نیروهای ناتو از نزدیکی مرزهای خود شده است .

اوکراین و آمریکا می‌گویند، روسیه بیش از ۹۰ هزار سرباز خود را به مرز اوکراین منتقل کرده و ممکن است آماده حمله به این کشور باشد. اما روسیه این موضوع را رد می‌کند و می‌گوید که غرب با این گفته‌های خود به «روسیه‌هراسی» دامن می‌زند.

روسیه همچنین می‌گوید که گسترش ناتو تهدیدی علیه روسیه تلقی می‌شود و ناقض تضمین‌هایی است که در هنگام فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ داده شده است.

به دنبال انتشار این دو پیش‌نویس‌، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، اعلام کرد که کشورش آماده است تا بلافاصله حتی «همین فردا» در یک کشور سوم، مذاکرات امنیتی با آمریکا برگزار کند.

دو پیش‌نویس در حالی منتشر شده‌اند که تنش بین غرب و روسیه به شدت بالا گرفته است. رهبران کشورهای غربی در هفته‌های اخیر روسیه را به تدارک حمله به اوکراین متهم کردند و هشدار دادند که روسیه در صورت تهاجم به اوکراین بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پیشتر در مذاکرات خود جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، بر سر بحران اوکراین، خواستار «توافق‌های الزام‌آور» برای تضمین امنیت روسیه در برابر توسعه ناتو به سمت شرق اروپا شده بود.

آسوشیتدپرس می‌گوید، درخواست‌های روسیه مانند عدم عضویت اوکراین در ناتو، پیش از این از سوی غرب که غرب رد شده است.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=3817

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.