• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

عراق غرامت ۵۲ میلیارد دلاری بابت تجاوز به کویت را به طور کامل پرداخت کرد

  • کد خبر : 4102
  • 22 دسامبر 2021 - 23:07
عراق غرامت ۵۲ میلیارد دلاری بابت تجاوز به کویت را به طور کامل پرداخت کرد

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، رسانه‌های عراق گزارش داده‌اند که این کشور غرامت ۵۲.۴ میلیارد دلاری به کویت به‌خاطر تجاوز به این کشور در دوران صدام حسین را به‌طور کامل پرداخت کرده است. به گزارش روز چهارشنبه اول دی روزنامه شفق عراق، بانک مرکزی این کشور اعلام کرد که آخرین قسط غرامت به مبلغ ۴۴ میلیون […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، رسانه‌های عراق گزارش داده‌اند که این کشور غرامت ۵۲.۴ میلیارد دلاری به کویت به‌خاطر تجاوز به این کشور در دوران صدام حسین را به‌طور کامل پرداخت کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه اول دی روزنامه شفق عراق، بانک مرکزی این کشور اعلام کرد که آخرین قسط غرامت به مبلغ ۴۴ میلیون دلار روز سه‌شنبه پرداخت شد.

بر اساس قطعنامه سازمان ملل که در سال ۱۹۹۱ تصویب شد، عراق به دلیل آسیب‌هایی که به شرکت‌ها، افراد، نهادهای دولتی و دارایی‌های کویت در جریان حمله سال ۱۹۹۰ زده است، محکوم به پرداخت ۵۲.۴ میلیارد دلار غرامت به این کشور شده بود.

دولت عراق از آن زمان سه درصد از درآمدهای نفتی خود را به پرداخت غرامت به کویت اختصاص داده بود و تا پایان زمستان پارسال کلا ۵۰ میلیارد دلار پرداخت کرده بود.

بهار امسال دولت عراق از کویت درخواست کرد که به خاطر مشکلات اقتصادی، دریافت بقیه غرامت را به تعویق بیندازد اما کویت قبول نکرد.

عراق ناچار شد که از بهار امسال بقیه غرامت را به‌صورت قسطی پرداخت کرده و روز سه‌شنبه آن را تسویه کند.

پرداخت غرامت به کویت در حالی است که هنوز به رغم گذشت بیش از سه دهه، ایران هیچ اقدامی برای دریافت غرامت جنگی از عراق به خاطر جنگ هشت ساله نکرده است.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=4102

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.