• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6

آمریکا و دبیر کل ناتو: آماده گفت و گوی معنادار با روسیه هستیم

  • کد خبر : 4158
  • 24 دسامبر 2021 - 1:50
آمریکا و دبیر کل ناتو: آماده گفت و گوی معنادار با روسیه هستیم

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که بلینکن روز پنجشنبه به وقت محلی با استولتنبرگ دبیر کل ناتو در مورد نگرانی های مشترک پیرامون افزایش نیروهای نظامی روسیه در مرز با اوکراین به صورت تلفنی گفت و گو کرد. وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد دو طرف در […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که بلینکن روز پنجشنبه به وقت محلی با استولتنبرگ دبیر کل ناتو در مورد نگرانی های مشترک پیرامون افزایش نیروهای نظامی روسیه در مرز با اوکراین به صورت تلفنی گفت و گو کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد دو طرف در خصوص رویکرد دوگانه ناتو در مقابل روسیه گفت و گو و خاطر نشان کردند که ائتلاف آماده گفت و گوی معنادار با روسیه است.

بر اساس این گزارش، طرفین همچنین اعلام کردند  که ائتلاف ناتو در عین حال متحد برای دفاع  و حفاظت از متحدان خود ایستاده است.
پیش از این، یک مقام ارشد کاخ سفید اعلام کرد آمریکا آماده است در اوایل ماه ژانویه ۲۰۲۲ به صورت دیپلماتیک و از طریق کانال های مختلف دو و چند جانبه با روسیه تعامل کند.

این مقام ارشد کاخ سفید که نامش بیان نشده است، روز پنجشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران آمریکایی در توضیح سیاست آمریکا در قبال روسیه گفت که آمریکا آماده است در اوایل ماه ژانویه به صورت دیپلماتیک و از طریق کانال های مختلف دو جانبه شامل گفت و گوی ثبات راهبردی و چند جانبه شامل  شورای ناتو و روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا، با روسیه وارد تعامل شود.

 وی تصریح کرد ما نگرانی‌هایی را که روسیه چه به صورت خصوصی و چه عمومی مطرح کرده است، مورد توجه قرار داده‌ایم.

این مقام آمریکایی ادامه داد تکرار می کنیم که هر گفت‌وگو باید به صورت متقابل باشد، به این معنی که آمریکا نگرانی‌های خود را دارد و آنها را مطرح خواهد کرد.

وی در عین حال گفت هر گفت‌وگویی با روسیه  در هماهنگی کامل با شرکا و متحدان آمریکا انجام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=4158

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.