• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

بایدن: عرضه کافی نفت به بازار جهانی، امکان کاهش خرید نفت از ایران را فراهم کرده است

  • کد خبر : 2508
  • 13 نوامبر 2021 - 9:30
بایدن: عرضه کافی نفت به بازار جهانی، امکان کاهش خرید نفت از ایران را فراهم کرده است

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در یادداشتی به وزارت خارجه این کشور گفت که به اندازه کافی نفت به بازار جهانی عرضه می‌شود٬‌ بنابراین امکان کاهش چشمگیر خرید نفت از ایران توسط کشورهای دیگر فراهم شده است. کاخ سفید موظف است هر شش ماه یکبار تأیید کند که عرضه نفت کافی در سطح بازار […]

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در یادداشتی به وزارت خارجه این کشور گفت که به اندازه کافی نفت به بازار جهانی عرضه می‌شود٬‌ بنابراین امکان کاهش چشمگیر خرید نفت از ایران توسط کشورهای دیگر فراهم شده است.

کاخ سفید موظف است هر شش ماه یکبار تأیید کند که عرضه نفت کافی در سطح بازار جهانی برای حفظ تحریم‌های اعمال شده علیه ایران در سال ۲۰۱۲ در دوران دولت باراک اوباما وجود دارد.

جو بایدن در این یادداشت تاکید کرده است: مطابق با تصمیمات قبلی، عرضه کافی نفت و فرآورده‌های نفتی از کشورهایی غیر از ایران (به بازار جهانی) وجود دارد تا امکان کاهش قابل توجه خرید نفت و فرآورده‌های نفتی از ایران توسط موسسات مالی خارجی فراهم شود.

گزارش درباره یادداشت جو بایدن به وزارت خارجه آمریکا در آستانه ویدئو کنفرانس رئیس جمهوری آمریکا و شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین در روز دوشنبه، منتشر شده است.

رویترز می‌گوید، چین با میانگین خرید بیش از ۵۰۰ هزار بشکه در روز در سه ماه گذشته بزرگترین خریدار نفت ایران است.

خرید نفت خام ایران توسط چینی‌ها در سال جاری میلادی به رغم تحریم‌ها آمریکا ادامه یافته است. در صورتی که این تحریم‌ها اعمال شوند، واشینگتن می‌تواند دسترسی شرکت‌هایی که این تحریم ها را نقض می‌کنند از اقتصاد و بازارهای مالی ایالات متحده قطع کند.

رویترز می‌گوید، دولت جو بایدن در آستانه برگزاری دور هفتم مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام در وین، پایتخت اتریش، این تحریم‌های نفتی را علیه شرکت‌های چینی اعمال نمی‌کند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=2508

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.