• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
2

سیکل مشکوک برق، مازوت و ماینر

  • کد خبر : 2065
  • 16 ژانویه 2021 - 16:48
سیکل مشکوک برق، مازوت و ماینر

✍️محمد پارسی  روزنامه نگار  کمبود ناگهانی گاز و به تبع آن قطعی های مکرر برق و آلودگی شدید هوا، دغدغه ها و نگرانی مردم را افزایش داده است، مردمانی که اینروزها تورم روز افزون و بحران کرونا برایشان دیگر نایی نگذاشته است. سیکل مشکوک برق، ماینر و مازوت به بحث غالب جامعه و فضای مجازی […]

✍️محمد پارسی 

روزنامه نگار 

کمبود ناگهانی گاز و به تبع آن قطعی های مکرر برق و آلودگی شدید هوا، دغدغه ها و نگرانی مردم را افزایش داده است، مردمانی که اینروزها تورم روز افزون و بحران کرونا برایشان دیگر نایی نگذاشته است.

سیکل مشکوک برق، ماینر و مازوت به بحث غالب جامعه و فضای مجازی مبدل شده است، اینکه مسوولین می گویند؛ نیروگاه ها مشکل سوخت دارند، بنابراین مجبور هستند برای تولید برق از مازوت استفاده کنند و بین خفگی با گاز و قطعی برق برای مردم حق انتخاب گذاشته اند بسیار عجیب و غیر منطقی بنظر می رسد.

یکی از مسائل عجیب اینجاست که، امسال به واسطه پاندمی کرونا، فقط در شهر تهران بالغ بر ۴هزار مدرسه تعطیل هستند و سیستم گرمایش آنها کاملاً از مدار خارج شده است و تقریبا ٩۵درصد کلاس های ٣٠ دانشگاه بزرگ ایران که قریب به اتفاق در تهران مستقر هستند تعطیل است و لذا سیستم گرمایشی آنها کار نمی کند و بیش از ٨٠درصد هتل ها و مسافرخانه ها، سالن های همایش و رستوران‌ها، مساجد و تالارهای عروسی نیز تعطیل می باشند و علاوه بر آنها امسال سرمای آنچنان شدیدی را نسبت به سال های پیشین تجربه نکردیم، چگونه ممکن است بازهم بگوییم که با کمبود گاز و افزایش مصرف برق مواجه هستیم و مجبوریم از مازوت استفاده نماییم؟!

بنظر می رسد ربط دادن افزایش مصرف انرژی به مزارع و کارگاه‌های استخراج رمز ارزها فرافکنی و فرار رو به جلو باشد، زیرا هرچند مصرف برق ماینرها برای استخراج بیت کوین بالا است اما نه آنقدر زیاد که خاموشی های اخیر را بتوان به آن مرتبط دانست.

 البته این مساله از ابهامات شرکت چینی که پشت قراردادهای استخراج رمز ارزها در ایران است و با نام “گروه سرمایه گذاری ایران و چین” فعالیت میکند، نمی کاهد. 

شعبه مرکزی این شرکت در کیش واقع شده است و حوزه فعالیت خود را علاوه بر رمز ارزها و احداث مزارع استخراج بیت کوین حداقل در دو منطقه رفسنجان و ارس، در گستره بالایی از صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، ریلی و مخابراتی، معدنی و برقی و حتی خودروسازی و پروژه‌های عمرانی تعریف می کند و مشخص نیست اعضای هیئت مدیره این شرکت چه کسانی هستند و البته هیچ اطلاعاتی نیز از صورت های مالی و یا پروژه ای در دست اجرای این شرکت در وب سایت آن موجود نیست.

مردم ما در سال های اخیر خاطره خوشایندی از پنهان کاری  مسئولان ندارند. به جای بهانه های عجیب و رفتارهای عجیب تر با شفافیت و صداقت واقعیت ها را به مردم بگویید، اگر به دلیل تحریم ها، مازوت خریداری ندارد و هزینه انباشت و نگهداری آن زیاد است و منبع های ذخیره لبریز و مجبور می شوید به هر قیمتی آن را در نیرو گاه ها مصرف نمایید. 

اگر به دلیل کسر بودجه بیش از توان تولید گاز و برق صادر می کنید و با کمبود داخلی مواجه می گردید و اگرهای بسیار دیگر، واقعیت را به مردم بگویید!

کشور ما ایران، تنها کشوری از بین ٢۶٣ کشور دنیاست که روزهای هوای ناسالمش امسال نسبت به سال پیش بیشتر بوده است، به خاطر محدودیت های تردد و تعطیلی های صورت گرفته به علت کرونا، امسال همه کشورهای جهان غیر از ایران هوای پاک تری را تجربه کرده اند. 

رئیس پلیس راهور تهران می گوید به علت خاموش کردن روشنایی معابر، نرخ تصادفات افزایش پیدا کرده است. 

مسئول این نابسامانی ها چه کسانی هستند؟

بیایید به مردم آدرس غلط ندهیم.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=2065

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.