• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8

منابع غربی به شرق‌الأوسط گفته‌اند که غرب به ایران در مذاکرات هدیه‌ای ارزشمند داده است که تهران تاکنون آن را نپذیرفته است و این پیشنهاد نهایی بوده است!

  • کد خبر : 7547
  • 16 جولای 2022 - 14:26
منابع غربی به شرق‌الأوسط گفته‌اند که غرب به ایران در مذاکرات هدیه‌ای ارزشمند داده است که تهران تاکنون آن را نپذیرفته است و این پیشنهاد نهایی بوده است!

منابع دیپلماتیک غربی گفته‌اند پیشنهادی که به تهران داده شده، «نهایی» است و باید آن را بپذیرد یا رد کند و هر یک از این دو گزینه پیامدهای سیاسی، دیپلماتیک، امنیتی و نظامی دارد.

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، شرق‌الأوسط نوشت:

منابع دیپلماتیک اروپایی در پاریس گفتند که غربی‌ها در مذاکرات با هدف احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵، “هدیه ارزشمندی” به تهران ارائه کردند که ایران را وادار می‌کند از زیاده‌خواهی و مطالبات اضافیش که مطرح می‌کند صرف نظر کند.

 این منابع به الشرق الاوسط فاش کردند که غربی ها در راستای میل تهران پذیرفتند که از خواست پیوند مذاکرات هسته‌ای با دو پرونده دیگر یعنی توان موشکی-بالستیکی ایران و سیاست بی ثبات کننده منطقه‌ای تهران صرف نظر کنند.

 با این حال، این منابع تاکید کردند که تهران این پیشنهادها را رد کرده و به مواضع «سخت‌خود» در مورد ضمانت‌ها و تحریم‌ها و خواسته‌هایش برای حذف سپاه پاسداران از فهرست تروریستی، از جمله در مذاکرات غیرمستقیم بین این کشور و واشنگتن که در دوحه با میانجیگری اتحادیه اروپا انجام شد پایبند مانده است.

 این منابع گفتند که مواضع تندرو ایران “به رئیس جمهور آمریکا (جو بایدن) آسیب رسانده و او را از نظر سیاسی تضعیف کرده است” و او را “از دادن امتیازات اضافی که منافع ایران را تامین کند” ناتوان کرده است.

 وی افزود که واشنگتن “دیگر قادر به عقب نشینی و پاسخگویی به خواسته های اضافی ایران نیست.”  این منابع عملاً معتقدند پیشنهادی که به تهران داده شده، «نهایی» است و باید آن را بپذیرد یا رد کند و هر یک از این دو گزینه پیامدهای سیاسی، دیپلماتیک، امنیتی و نظامی دارد. مشخص نیست که آیا این وضعیت در نهایت به توافق منجر خواهد شد یا خیر.

 این مقام افزود: «دلیلش بسیار روشن است زیرا ما درباره هر چیزی که روی میز بود مذاکره کردیم.  وی ادامه داد: نمی‌دانم (این پایان فرآیند است یا نه) اما آیا این پایان مذاکرات است؟ بله

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=7547

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 4انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.