• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

فرمانده انتظامی تهران: بین سارقان افراد متخصص هوابرش، کامپیوتر، فلز و … حضور داشتند/ به نظر می‌رسد سارقان بانک ملی بعضی از اموال مردم را متاسفانه فروخته‌اند/ یک زن همدست سارقان بود

  • کد خبر : 7484
  • 10 ژوئن 2022 - 16:50
فرمانده انتظامی تهران: بین سارقان افراد متخصص هوابرش، کامپیوتر، فلز و … حضور داشتند/ به نظر می‌رسد سارقان بانک ملی بعضی از اموال مردم را متاسفانه فروخته‌اند/ یک زن همدست سارقان بود

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از دیده‌بان ایران، سردار حسین رحیمی در نشست خبری که ظهر جمعه در مقر مرکزی پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد با اشاره به دستگیری سارقان صندوق امانات شعبه دانشگاه بانکی ملی ایران گفت: این حادثه حوالی ساعت ۸ صبح روز شانزدهم خردادماه به پلیس اطلاع داده شد و […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از دیده‌بان ایران، سردار حسین رحیمی در نشست خبری که ظهر جمعه در مقر مرکزی پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد با اشاره به دستگیری سارقان صندوق امانات شعبه دانشگاه بانکی ملی ایران گفت: این حادثه حوالی ساعت ۸ صبح روز شانزدهم خردادماه به پلیس اطلاع داده شد و ما در آن زمان هیچ سرنخی از سارقان نداشتیم.

وی ادامه داد: اما ظرف مدت ۲۴ ساعت سارقان شناسایی شده و سرنخ‌هایی به دست آوردیم و پس از آن اقدامات برای دستگیری سارقان آغاز شد.

به زودی ۳ تن دیگر از سارقان به ایران منتقل می‌شوند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه بخشی از سارقان یکی دو ساعت قبل از اطلاع پلیس به خارج از کشور متواری شده بودند، گفت: این افراد با اقدام به موقع اینترپل فراجا در صدور اعلان قرمز دستگیر شدند و سه تن از این افراد در اختیار پلیس بوده و به زودی به ایران منتقل می‌شوند.

رحیمی اضافه کرد: بخشی از این افراد نیز در تهران و شهرهای مختلف در عملیات‌های مختلف دستگیر شدند که برخی از این‌ها منجر به تیراندازی هم شد.

۱۶۸ صندوق امانات بانک ملی تخلیه و سرقت شده بود

 سارقان بعضی از اموال مالباختگان را فروخته‌اند

وی با بیان اینکه  ۱۳ نفر دستگیر شدند گفت: تعداد صندوق‌های به سرقت رفته ۱۶۸ صندوق است این در حالیست که در این شعبه هزار صندوق امانات قرار داشت.

وی با بیان به نظر می‌رسد بعضی از اموال مردم را متاسفانه فروخته‌اند، اظهار کرد: البته مقدار قابل توجهی از این اقلام شامل دلار، طلا، یورو، سکه و … به سرقت رفته است.

تیم اصلی سرقت دستگیر شده‌اند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه تیم اصلی سرقت دستگیر شده است، گفت: بین سارقان افراد متخصص هوابرش، کامپیوتر، فلز و … حضور داشت. یک نفر هم زن دستگیر شده است، البته تمام این افراد در شعبه حضور نداشتند ومثلا همین زنی که دستگیر شده است قصد فروش داشت.

سرقت ناکام صندوق امانات بانک تجارت خیابان فلسطین نیز از سوی همین افراد برنامه ریزی شده بود

رحیمی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره اینکه به نظر می‌رسد که این سارقان در سرقت از صندوق امانات بانک تجارت در خیابان فلسطین نیز نقش داشتند، اظهار کرد: البته این سرقت که نیمه اردیبهشت ماه رخ داد ناکام ماند اما از سوی برخی از همین افراد برنامه‌ریزی شده بود.

وی درباره برخورد با شعب ناایمن بانک‌ها نیز به ایسنا گفت: پلیس فصلی یک بار از تمام بانک‌ها بازدید ایمنی کرده و موارد نا ایمن را اعلام می‌کند که باید رفع کنند. در این مورد هم حدود یکماه پیش از این بانک بازدید شده و موارد ناایمن به آنان اعلام شده بود، اما متاسفانه توجهی نکرده بودند.

رحیمی ادامه داد: در این خصوص با دادستانی هماهنگ شده تا مسئولان این بانک‌ها در صورت بی‌توجهی به هشدارهای پلیس به دلیل ترک فعل تحت پیگرد قرار بگیرند.

بانک ملی با سامانه مهام و کلانتری و پلیس ۱۱۰ ارتباط نداشت

وی درباره ارتباط این شعبه از بانک با کلانتری نیز به ایسنا کفت: این شعبه نه با پلیس ۱۱۰، نه با سامانه مهام و نه باکلانتری ارتباطی نداشت و ما بارها در این خصوص هشدار داده بودیم که چرا در شعبه‌ای که مقادیر زیادی طلا، هزاران سکه و مبالغ هنگفتی ارز و اسکناس‌های خارجی وجود دارد این تمهیدات رعایت نشده است.

مالباختگان به پلیس آگاهی مراجعه نکنند

اقلام مسروقه از طریق بانک تحویل مالباختگان می‌شود

رحیمی از مالباختگان خواست که به پلیس آگاهی مراجعه نکنند، او گفت: مراحل تحویل این اقلام باید طی شود و اقلام مسروقه از طریق بانک به مالباختگان تحویل می‌شود. با توجه به قوانین صندوق‌های امانات، پرداخت اقلام مسروقه از طریق خوداظهاری انجام می‌شود چرا که اطلاعاتی درباره محتویات صندوق‌ها وجود ندارد و ثبت نمی‌شود.

رییس پلیس تهران بزرگ افزود: ما با تمام وجود پیگیر این موضوع بودیم و تمام اعضای این تیم عملیاتی بیش از یک هفته است که فعالیت شبانه‌روزی داشتند تا این افراد دستگیر شوند.

بانک نگهبانی نداشته /سارقان از بالای در پارکینگ وارد بانک شدند

رحیمی با بیان اینکه ابتدایی ترین اصول امنیتی در این شعبه بانک رعایت نشده بود، گفت: بانک تا یک ماه قبل نگهبان داشته اما یک ماه پیش آنها را ترخیص کردند. سارقان از بالای در پارکینگ بانک وارد شدند.

وی درباره چرایی ترخیص نگهبانان گفت: از خودشان باید سوال کنید به ما گفتند که حراست گفته نیازی به نگهبان نیست.

اسناد امنیتی در بانک نبوده

رحیمی درباره شایعه وجود اسناد امنیتی در بانک نیز اظهارکرد: اسناد امنیتی در بانک نبوده و این‌ها کذب است.

وی افزود: توصیه می‌کنم که مردم حتما از صندوق امانات استفاده کنند.

رحیمی با بیان اینکه رییس شعبه بانک نیز به دلیل سهل‌انگاری بازداشت وعزل هم شده است، گفت: تاکید داریم با هرکه ترک فعل کند، برخورد خواهیم کرد.

به گفته رحیمی لازم است در این مراکز حتما نگهبان ویژه باشد و مسئولان آنها باید برای مسائل ایمنی و امنیتی هزینه کنند.

این سارقان ارتباطی با هک سامانه‌های شهرداری تهران ندارند

ارزش ریالی اقلام سرقت شده را نمی‌دانیم

رحیمی همچنین گفت: این سارقان ارتباطی با موضوع هک سامانه‌های شهرداری تهران ندارند.

وی درباره ارزش ریالی اقلام سرقت شده اظهار کرد: ما نمی‌دانیم ارزش چقدر است، یکی از عیوب صندوق‌ها همین است که حداقل باید به طور  محرمانه جایی اعلام کنند که چقدر در صندوق دارند.

بازداشت ۲ تن از کارکنان بانک بدلیل سهل انگاری

رحیمی درباره دست داشتن کارکنان بانک در این زمینه ادامه داد: دو نفر در این خصوص به دلیل سهل انگاری بازداشت شدند، دلیل آنها عدم انجام تکالیف خود از جمله دیر اطلاع دادن به پلیس است.

وی ادامه داد: ما حتی به کارمندان بانک مشکوک هم نشدیم و این‌ دو نفر بازداشتی هم جزو سیزده نفر از دستگیر شدگان نیستند.

سارقان بیش از ۱۲ ساعت در بانک حضور داشتند

به گفته رحیمی سارقان بیش از ۱۲ ساعت در شعبه بانک حضور داشتند، همچنین دو نفر از سرکردگان در خارج از کشور هستند که از سوی اینترپل دستگیر شده‌اند. این در حالیست که سارقان که سابقه دار هستند حدود ساعت دو بامداد روز ۱۳ خرداد وارد شعبه شده بودند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=7484

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 7انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.