• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

رویترز: ایران می‌گوید گزارش “ناعادلانه” آژانس در مورد فعالیت های هسته‌ایش را محکوم می‌کند

  • کد خبر : 7463
  • 01 ژوئن 2022 - 17:08
رویترز: ایران می‌گوید گزارش “ناعادلانه” آژانس در مورد فعالیت های هسته‌ایش را محکوم می‌کند

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از رویترز، ایران روز سه‌شنبه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به انتشار گزارشی غیرمنصفانه درباره تحقیقاتش در مورد فعالیت‌های هسته‌ای تهران متهم کرد و احتمالاً یک درگیری دیپلماتیک تازه با غرب را به راه انداخت. دیده‌بان سازمان ملل متحد روز دوشنبه گفت ایران به‌رغم فشار‌های تازه برای دستیابی به […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از رویترز، ایران روز سه‌شنبه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به انتشار گزارشی غیرمنصفانه درباره تحقیقاتش در مورد فعالیت‌های هسته‌ای تهران متهم کرد و احتمالاً یک درگیری دیپلماتیک تازه با غرب را به راه انداخت.

دیده‌بان سازمان ملل متحد روز دوشنبه گفت ایران به‌رغم فشار‌های تازه برای دستیابی به پاسخ، به سؤالات دیرینه این آژانس درباره منشأ ذرات اورانیوم یافت شده در سه سایت اعلام‌ نشده پاسخ معتبری نداده است.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه این گزارش منعکس کننده واقعیت مذاکرات ایران و آژانس نیست.

وی گفت: این گزارش منصفانه و متوازن نبوده و به نظر می رسد فشارهای صهیونیست ها و دیگر بازیگران مسیر گزارش های فنی را به حوزه سیاسی منحرف کرده است و ما انتظار داریم این روند اصلاح شود.

عدم پیشرفت مذاکرات در این خصوص می تواند یک درگیری دیپلماتیک تازه با غرب را در جلسه هفته آینده شورای حکام ۳۵ کشوری آژانس بین المللی انرژی اتمی برای ایران ایجاد کند. اگر قدرت های غربی به دنبال قطعنامه ای برای انتقاد از تهران باشند، می تواند ضربه بیشتری به تلاش های متوقف شده برای احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ وارد کند.

این قدرت‌ها تا کنون مکرراً از مطرح کردن پرونده ایران در هیئت مدیره آژانس در مورد همین موضوع اجتناب کرده‌اند، زیرا می‌ترسند این موضوع مذاکرات هسته‌ای را به خطر بیندازد.

فرانسوا دلماس معاون سخنگوی وزارت خارجه فرانسه به خبرنگاران گفت: ما از ایران می‌خواهیم که بدون تأخیر به سؤالات و نیازهای آژانس در چارچوب توافق پادمان پاسخ دهد.

ما در حال رایزنی نزدیک با شرکای خود برای پیگیری این وضعیت در شورای حکام بعدی هستیم.»

 

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=7463

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.