• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

آخرین وضعیت جبهه‌های جنگ در اوکراین؛ ناتو هشدار یک جنگ طولانی مدت را داد

  • کد خبر : 7506
  • 19 ژوئن 2022 - 11:34
آخرین وضعیت جبهه‌های جنگ در اوکراین؛ ناتو هشدار یک جنگ طولانی مدت را داد

دبیرکل ناتو روز یکشنبه گفت: جنگ در اوکراین ممکن است سال‌ها طول بکشد، زیرا روسیه حملات خود را پس از توصیه اتحادیه اروپا به کاندید شدن کی‌یف برای پیوستن به این اتحادیه افزایش داده است.

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از رویترز، روزنامه بیلد آم زونتاگ آلمان نوشت: ینس استولتنبرگ گفته است که عرضه تسلیحات پیشرفته به سربازان اوکراینی شانس آزادسازی منطقه شرقی دونباس از کنترل روسیه را افزایش داده است.

استولتنبرگ، دبیرکل این ائتلاف نظامی، گفت: “ما باید برای این واقعیت آماده شویم که ممکن است این جنگ سال ها طول بکشد. ما نباید دست از حمایت از اوکراین بکشیم.”

حتی اگر هزینه‌های آن نه فقط برای حمایت نظامی، بلکه به دلیل افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی بالا باشد».

همچنین بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، که روز جمعه از کی‌یف بازدید کرده است، از نیاز به آمادگی برای یک جنگ طولانی صحبت کرده است.

جانسون در مقاله‌ای در روزنامه ساندی تایمز لندن نوشت: این سفر به معنای تضمین این بود که «اوکراین سلاح، تجهیزات، مهمات و آموزش را سریع‌تر از مهاجم دریافت می‌کند».

او نوشت: «زمان عامل حیاتی است. همه چیز به این بستگی دارد که آیا اوکراین بتواند سریعتر از روسیه توانایی خود را برای دفاع از خاکش تقویت کند یا خیر.

اوکراین روز جمعه هنگامی که کمیسیون اروپا به این کشور پیشنهاد وضعیت نامزدی را کرد، کمک‌های قابل توجهی دریافت کرد، تصمیمی که انتظار می‌رود کشورهای اتحادیه اروپا در نشست این هفته آن را تایید کنند.

این امر اوکراین را در مسیر تحقق آرزویی دیرینه خود پیش از حمله روسیه در ۲۴ فوریه قرار می دهد، حتی اگر عضویت کامل این کشور سال ها طول بکشد.

حملات تشدید شده است

حملات روسیه در میدان های نبرد اوکراین تشدید شد.

ارتش اوکراین می‌گوید که شهر صنعتی سیویرودونتسک که هدف اصلی حملات مسکو برای به دست گرفتن کنترل کامل استان لوهانسک، یکی از دو استان تشکیل دهنده دونباس است، بار دیگر زیر آتش توپخانه و موشک‌اندازهای سنگین قرار گرفته است.

سرهی گایدای، فرماندار لوهانسک که از سوی اوکراین منصوب شده، می‌گوید: «وضعیت در سیویرودونتسک بسیار دشوار است.

گایدایی روز یکشنبه در یک پست آنلاین گفت: «مناطق نزدیک پل ها دوباره به شدت گلوله باران شده است.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین در تازه‌ترین گزارش روزانه خود در روز یکشنبه اعلام کرد: نبرد برای کنترل کامل شهر ادامه دارد.

تحلیلگران مؤسسه واشنگتن برای مطالعه جنگ نوشتند که «نیروهای روسی احتمالاً در هفته‌های آینده بتوانند سیویرودونتسک را تصرف کنند، اما این به قیمت تمرکز بیشتر نیروهای موجود خود در این منطقه کوچک است».

گایدایی گفت که در لیسیچانسک، شهر دوقلوی سیویرودونتسک که در آن سوی رودخانه قرار دارد، جسد دو غیرنظامی پیدا شده است و افزود: “تخریب مسکن در این شهر مانند بهمن در حال افزایش است.”

ارتش اوکراین اذعان کرد که «دشمن موفقیت نسبی در روستای متولکین، درست در جنوب شرقی سیویرودونتسک، به دست آورده است.

خبرگزاری دولتی روسی تاس به نقل از منبعی که برای جدایی طلبان مورد حمایت روسیه کار می کند، گفت که بسیاری از جنگجویان اوکراینی در متولکین تسلیم شده‌اند.

مقامات اوکراینی گفتند، موشک‌های روسی به یک کارخانه گاز در منطقه ایزیوم در شمال غربی این کشور اصابت کرده‌اند و موشک‌های روسی که بر حومه خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین می‌باریدند، به ساختمان شهرداری اصابت کردند و موجب آتش‌سوزی شدند، اما این رخداد تلفات جانی در پی نداشته است.

همچنین اوکراینی‌ها از گلوله باران بیشتر در غرب در پولتاوا و دنیپروپتروفسک خبر دادند و گفتند که سه موشک روسی یک انبار ذخیره سوخت را در شهر نووموسکوفسک منهدم کردند و ۱۱ نفر را زخمی کردند.

پاولو کیریلنکو، فرماندار دونتسک، استان دیگر دونباس، گفت که در گلوله باران روز شنبه یک غیرنظامی کشته و ۱۱ نفر زخمی شدند.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسی در یک ماموریت شناسایی در نزدیکی شهر کراسنوپیلیا روز شنبه با تلفات سنگینی شکست خوردند.

رویترز نمی تواند به طور مستقل گزارش های میدان نبرد را تأیید کند.

به گفته تاس، دو فرمانده ارشد جنگجویانی که از کارخانه فولاد آزوفستال در بندر ماریوپل در جنوب شرقی دفاع می‌کردند، برای تحقیقات به روسیه منتقل شدند.

سرکشی‌های زلنسکی

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، که نافرمانی او الهام بخش مردمش بوده و احترام جهانی را به خود جلب کرده است، گفت که از سربازان در خط مقدم جبهه جنوبی در منطقه میکولایف، در حدود ۵۵۰ کیلومتری (۳۴۰ مایلی) جنوب کیف بازدید کرده است.

او روز یکشنبه در ویدیویی در اپلیکیشن پیام رسان تلگرام که به نظر می‌رسد در قطاری در حال حرکت ضبط شده است، گفت: «من با مدافعانمان – ارتش، پلیس، گارد ملی – صحبت کردم.

زلنسکی گفت: روحیه آنها عالی است: همه آنها در پیروزی ما تردید ندارند. ما جنوب را به کسی نخواهیم داد و هر چه مال ماست پس خواهیم گرفت.»

ویدیوی دیگری زلنسکی را با تی شرت خاکی رنگش نشان می دهد که به سربازان مدال می‌دهد و با آنان سلفی می گیرد.

زلنسکی از زمان حمله روسیه بیشتر در کی‌یف بوده است، اگرچه در هفته های اخیر بازدیدهای اعلام نشده ای از خارکیف و دو شهر شرقی نزدیک به میدان نبرد داشته است.

یکی از اهداف اعلام شده ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از دستور دادن به نیروهایش در تجاوز به اوکراین، متوقف کردن گسترش پیمان آتلانتیک شمالی به سمت شرق و حفظ همسایه جنوبی مسکو در خارج از حوزه نفوذ غرب بود.

اما این جنگی که هزاران نفر را تاکنون کشته و شهرها را به ویرانه تبدیل کرده و میلیون ها نفر را آواره کرده است، برای روسیه نتیجه معکوس داشته است؛ چرا که فنلاند و سوئد را متقاعد کرد که به دنبال پیوستن به ناتو باشند و به هموار کردن راه برای عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا کمک شایانی کرد.

 

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=7506

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 4انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.