• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: ترجیح ما گفتگوی مستقیم با ایران است

  • کد خبر : 7494
  • 15 ژوئن 2022 - 13:27
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: ترجیح ما گفتگوی مستقیم با ایران است

ند پرایس در مورد این خبر که ایران پیشنهاد جدیدی برای خروج احیای برجام از بن‌بست روی میز گذاشته واکنش روشنی نشان نداده و تنها گفته است همچنان انریکه مورا و اتحادیه اروپا کانال ارتباطی میان تهران و واشنگتن هستند.

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ۱۴ ژوئن/ ۲۴ خرداد در یک نشست خبری آخرین تحولات در رابطه با تنش تهران و غرب بر سر برنامه هسته‌ای را از زاویه دید کشورش بررسی کرد.

در روزهای گذشته و در جریان دیدار حسین امیر عبداللهیان با همتای پاکستانی‌اش این برداشت از سخنان وزیر خارجه ایران شد که تهران پیشنهادهایی به آمریکا برای حل بن‌بست مذاکرات هسته‌ای ارائه کرده و آمریکا هم با آن‌ها موافقت کرده است.

ند پرایس در سخنان شامگاه سه‌شنبه‌اش در واشنگتن به صراحت در مورد این موضوع سخن نگفت و در پاسخ به سوال خبرنگاران تنها به بیان این نکته بسنده کرد که دو کشور از طریق کانال ارتباطی اتحادیه اروپا با هم در تماس هستند.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش به هماهنگی آمریکا و سه کشور اروپایی بر سر مذاکرات برجام اشاره کرد و گفت که آن‌ها حاضرند که فورا متن توافق شده را امضا کنند: «همان طور که ما و شرکای اروپایی‌مان به صراحت اعلام کرده‌ایم، آماده هستیم تا فوراً توافقی را که در وین مذاکره کردیم، منعقد و اجرا کنیم، توافقی که چند ماه است روی میز بوده است.»

پرایس بار دیگر بر تمایل آمریکا به مذاکره مستقیم با ایران هم تاکید کرد و گفت: «ما مستقیماً با ایرانی‌ها صحبت نمی‌کنیم. همانطور که قبلاً گفتیم، ما گفت‌وگوی مستقیم را ترجیح می‌دهیم. این امر دیپلماسی را بسیار ساده‌تر می‌کند. به ما این امکان را می‌دهد که مسائل پیچیده و چند وجهی را به شیوه‌ای مؤثرتر بررسی کنیم. اما مسلماً ایرانی‌ها مایل به انجام این کار نبوده‌اند و بنابراین ما از شرکای اروپایی و متحدان خود را برای انتقال این پیام‌ها کمک گرفته‌ایم.»

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=7494

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.