• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8

مورا در حالیکه در آلمان بازداشت شده بود اعلام کرد از مقامات ایرانی خواسته است که جلالی را اعدام نکنند

  • کد خبر : 7422
  • 13 می 2022 - 11:21
مورا در حالیکه در آلمان بازداشت شده بود اعلام کرد از مقامات ایرانی خواسته است که جلالی را اعدام نکنند

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، انریکه مورا، هماهنگ‌کننده مذاکرات وین که از طرف اتحادیه اروپا به‌ تازگی به ایران سفر کرده بود، روز جمعه در توییتر از اتفاقی نوشت که در مسیر بازگشت در فرودگاه فرانکفورت در آلمان برایش افتاده است. به نوشته انریکه مورا، او در حالی که در مسیر پرواز به بروکسل از طریق […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، انریکه مورا، هماهنگ‌کننده مذاکرات وین که از طرف اتحادیه اروپا به‌ تازگی به ایران سفر کرده بود، روز جمعه در توییتر از اتفاقی نوشت که در مسیر بازگشت در فرودگاه فرانکفورت در آلمان برایش افتاده است.

به نوشته انریکه مورا، او در حالی که در مسیر پرواز به بروکسل از طریق آلمان بوده است، توسط پلیس آلمان در فرودگاه فرانکفورت بدون هیچ توضیحی بازداشت شده است.

گرفتاری موقت آقای مورا در حالی رخ داده که او در یک ماموریت رسمی «با گذرنامه دیپلماتیک اسپانیایی» بود.

سرپرست و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین از طرف اتحادیه اروپا نیم ساعت پس از اعلام خبر بازداشت خود در توییت دیگری اعلام کرد که به همراه همکارانش، سفیر اتحادیه اروپا در سازمان ملل در وین و رئیس سرویس اقدامات خارجی اروپایی ایران (EEAS) آزاد شده‌اند.

او در ادامه نوشت که در زمان این بازداشت موقتی، او و همکارانش جدا از هم نگهداری شده‌اند و عدم پاسخ‌گویی پلیس آلمان در مورد دلایل این اتفاق برای یک دیپلمات ارشد «نقض کنوانسیون وین» است.

آقای مورا ضمن توقف خود در فرودگاه در توییتی نوشت که در ملاقات با مقامات جمهوری اسلامی ایران بر لزوم توقف حکم اعدام احمدرضا جلالی، پزشک و پژوهشگر دوتابعیتی، تاکید کرده و خواستار آزادی او به دلایل «بشردوستانه» شده است.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=7422

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.