• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7

یک منبع دیپلماتیک فرانسوی نسبت به دورنمای مذاکراتی احیای برجام ابراز بدبینی کرد

  • کد خبر : 7418
  • 13 می 2022 - 10:30
یک منبع دیپلماتیک فرانسوی نسبت به دورنمای مذاکراتی احیای برجام ابراز بدبینی کرد

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، خبرگزاری فرانسه در گزارشی در خصوص تلاش‌های در حال جریان برای احیای برجام نوشت: امیر قطر و اتحادیه اروپا روز پنجشنبه گفتند که برای پیشبرد مذاکرات متوقف شده با هدف احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ بین ایران و قدرت های بزرگ جهانی تلاش می‌کنند. شیخ تمیم بن حمد آل ثانی […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، خبرگزاری فرانسه در گزارشی در خصوص تلاش‌های در حال جریان برای احیای برجام نوشت:

امیر قطر و اتحادیه اروپا روز پنجشنبه گفتند که برای پیشبرد مذاکرات متوقف شده با هدف احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ بین ایران و قدرت های بزرگ جهانی تلاش می‌کنند.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران و ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری ایران در تهران دیدار کرد و نماینده اتحادیه اروپا در دومین روز دیدار خود با علی باقری مذاکره‌کننده ارشد ایران در پایتخت ایران دیدار کرد.

این دیدارها در حالی انجام شد که یک منبع دیپلماتیک فرانسوی نسبت به دورنمای مذاکراتی که از ماه مارس بین قدرت‌های جهانی و ایران بر سر بازگرداندن این توافق تاریخی متوقف شده است، ابراز بدبینی کرد.

قطر، متحد نزدیک ایالات متحده، مناقشه هسته ای ایران را به فهرست نقاط داغ دیپلماتیک خود اضافه کرده است که در آن نقش میانجیگری در پشت پرده را بر عهده گرفته است.

شیخ تمیم در نشست خبری با رئیسی گفت: در خصوص مذاکراتی که در وین در حال انجام است، قطر همیشه با دید مثبت به آن نگاه کرده و تنها راه حل مسالمت آمیز برای برطرف کردن اختلافات گفتگو است.

امیر قطر گفت: به خواست خدا همه طرف ها را به سوی رسیدن به توافقی که برای همه «عادلانه» است، سوق می دهیم.

رئیسی در کنفرانس خبری موضوع هسته‌ای را مطرح نکرد، اما نسبت به مداخله خارجی هشدار داد.

وی گفت: هرگونه دخالت کشورهای غربی و خارجی در منطقه نه تنها نمی تواند امنیت را تامین کند بلکه برای امنیت منطقه نیز مضر خواهد بود.

دفتر رهبر ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد که آیت‌الله خامنه‌ای همچنین به شیخ تمیم گفته است که مسائل منطقه مانند درگیری‌های سوریه و یمن از طریق گفت‌وگوی منطقه‌ای بدون «مداخله خارجی» قابل حل است.

وی افزود: مذاکرات نباید از موضع ضعف باشد، در حالی که طرف مقابل، عمدتاً آمریکا و دیگران، متکی به قدرت نظامی و مالی هستند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=7418

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.