• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

اوکراین : خواهان تضمین‌های امنیتی از سوی چین هستیم

  • کد خبر : 7356
  • 01 می 2022 - 13:40
اوکراین : خواهان تضمین‌های امنیتی از سوی چین هستیم

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از شینهوا، دمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین در مصاحبه‌ با خبرگزاری دولتی چین (شینهوا) از آن کشور خواست تا تضمین‌های امنیتی برای اوکراین ارائه دهد. وزیر خارجه اوکراین گفت که کشورش در حال حاضر در حال بررسی امکان کسب تضمین‌های امنیتی از اعضای دایمی شورای امنیت سازمان ملل متحد […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از شینهوا، دمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین در مصاحبه‌ با خبرگزاری دولتی چین (شینهوا) از آن کشور خواست تا تضمین‌های امنیتی برای اوکراین ارائه دهد.

وزیر خارجه اوکراین گفت که کشورش در حال حاضر در حال بررسی امکان کسب تضمین‌های امنیتی از اعضای دایمی شورای امنیت سازمان ملل متحد از جمله چین و دیگر قدرت‌های بزرگ جهانی است.

وی افزود: «ما پیشنهاد می‌کنیم که چین یکی از ضامن‌های امنیت اوکراین شود، این نشانه احترام و اعتماد ما به جمهوری خلق چین است».

کولبا در این مصاحبه همچنین روسیه را به «به خطر انداختن» طرح پروژه یک کمربند و یک جاده چین متهم کرده و هشدار داده‌است که پیامدهای بحران امنیت غذایی جهان، اقتصاد چین را نیز تهدید خواهد کرد.

او گفته است که «ما همچنین معتقدیم که این جنگ به نفع چین نیست».

کولبا با رد هشدارهای چین علیه سایر کشورها به‌خاطر تجهیز اوکراین گفت که وضعیت به دلیل اوکراین تشدید نمی‌شود، ما از حق خود برای دفاع استفاده می‌کنیم.

چین در سال ۲۰۱۳ متعهد شد که در صورت اشغال اوکراین یا تهدید آن کشور با تسلیحات هسته‌ای، تضمین‌های امنیتی را برای اوکراین فراهم خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین ماه گذشته در پاسخ به سؤالی در مورد این تضمین‌ها گفت: «تضمین‌های امنیتی دارای محدودیت‌های واضحی در محتوا هستند و تحت شرایط خاصی به اجرا درمی‌آیند.»

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=7356

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.