• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

گروه هفت: روسیه تهاجم به اوکراین را متوقف کند، وگرنه دایره تحریم‌ها تنگ‌تر خواهد شد

  • کد خبر : 7400
  • 09 می 2022 - 9:35
گروه هفت: روسیه تهاجم به اوکراین را متوقف کند، وگرنه دایره تحریم‌ها تنگ‌تر خواهد شد

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، هفت کشور صنعتی جهان با انتشار بیانیه‌ای مشترک به روسیه هشدار دادند که تهاجم به اوکراین را متوقف کند، وگرنه تلاش‌های جهانی برای انزوای بیشتر مسکو از طریق جایگزینی منابع انرژی و هدف قرار دادن اولیگارش‌ها و هم‌دستان کرملین با اعمال تحریم‌های بیشتر شدت خواهد یافت. در این بیانیه که روز […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، هفت کشور صنعتی جهان با انتشار بیانیهای مشترک به روسیه هشدار دادند که تهاجم به اوکراین را متوقف کند، وگرنه تلاش‌های جهانی برای انزوای بیشتر مسکو از طریق جایگزینی منابع انرژی و هدف قرار دادن اولیگارشها و هم‌دستان کرملین با اعمال تحریم‌های بیشتر شدت خواهد یافت.

در این بیانیه که روز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت منتشر شد، آمده که «ما تلاش خواهیم کرد از راه‌های مختلف میزان وابستگی‌مان به منابع انرژی روسیه را کاهش دهیم و منابع جایگزین معرفی کنیم».

گروه «جی۷» در ادامه تاکید کرده است که «دایره تحریمها باز هم تنگ‌تر خواهد شد تا پوتین بهای تهاجم و خشونت علیه اوکراین را احساس کند»، زیرا اقدامات مسکو در اوکراین، «اقتصاد جهانی را نیز به همراه امنیت انرژی و غذایی بین‌المللی دچار اختلال کرده است».

رهبران گروه هفت شامل آمریکا، کانادا، آلمان، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و ژاپن اعلام کردند در همراهی با اوکراین و دیگر اعضای جامعه جهانی سالروز پایان جنگ جهانی و شکست فاشیسم و سلطه ترور ناسیونال سوسیالیست آلمان را جشن می‌گیرند.

این کشورها تاکید کرده‌اند که پوتین و همدستان او، از جمله دولت بلاروس بهای این تهاجم را خواهند پرداخت و در این راستا از تلاش‌های جامعه جهانی و نهادهای بین‌المللی برای تحقیقات پیرامون جنایات جنگی اتفاق افتاده حمایت می‌کنند.

گروه هفت در ادامه گفته است که مقابل انتشار اطلاعات گمراه‌کننده و پروپاگاندای کرملین خواهند ایستاد و تاکنون نیز با بسته‌های تحریمی اقتصاد روسیه را هدف قرار داده‌اند که «تاثیری چشمگیر» بر حوزه‌های مالی، تجاری، دفاعی، فناوری و انرژی این کشور گذاشته است.

این بیانیه که نسخه‌ای از آن در وب‌سایت کاخ سفید منتشر شده است، می‌افزاید ۷۷ سال بعد از این واقعه، حکومت روسیه به رهبری ولادیمیر پوتین تهاجم نظامی به یک کشور مستقل را بدون هیچ دلیلی آغاز کرده است: «تصمیم پوتین لکه ننگی برای روسیه و مردم فداکار این کشور است».

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، کشوری که در ده هفته گذشته هدف تهاجم روسیه قرار گرفته است، نیز در این نشست به‌صورت آنلاین حضور داشت.

بیانیه گروه هفت در ادامه می‌گوید این کشورها به آقای زلنسکی اطمینان داده‌اند حمایت و همبستگی کامل آن‌ها را در دفاع از تمامیت ارضی و آینده دموکراتیک کشورش خواهد داشت و روز به روز کشورهای بیشتری به حمایت از اوکراین ملحق می‌شوند.

بر اساس این بیانیه، آقای زلنسکی نیز بر استقلال و تمامیت ارضی کشورش تاکید دارد و هدف نهایی دولت خود را «اخراج کامل نیروها و تجهیزات نظامی روسیه از خاک اوکراین» عنوان کرده است.

این بیانیه از تداوم کمک‌های نظامی و مالی به دولت زلنسکی برای مقابله با تهاجم روسیه خبر داده و گفته است همکاری‌ها در «سطوح امنیتی نیز توسعه خواهد یافت».

گروه هفت از اختصاص کمک‌ مالی ۲۴ میلیارد دلاری این کشورها به اوکراین در سال جاری خبر داده و گفته است در هفته‌های آینده بسته‌های مالی کوتاه‌مدت نیز برای کمک به مردم اوکراین اختصاص خواهند داد.

هفت کشور صنعتی جهان همچنین تهاجم «بی‌دلیل، ناعادلانه و غیرقانونی» روسیه به اوکراین و کشتار مردم و نابودی ساختارهای غیرنظامی را به شدت محکوم کرده و گفته‌اند که این اقدامات منجر به فاجعه‌ای انسانی در قلب اروپا شده است.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=7400

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.