• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

ایران فعالیت بخش‌های کنسولی خود در افغانستان را متوقف کرد/ کاردار افغانستان به وزارت امورخارجه احضار شد

  • کد خبر : 7111
  • 12 آوریل 2022 - 12:29
ایران فعالیت بخش‌های کنسولی خود در افغانستان را متوقف کرد/ کاردار افغانستان به وزارت امورخارجه احضار شد

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از انتخاب، در پی تعرض به سفارتخانه ایران در کابل و سرکنسولگری در هرات، کاردار افغانستان امروز به وزارت خارجه احضار و ضمن اعتراض شدید به وی، اعلام شد که تا اطلاع ثانوی بخش‌های کنسولی نمایندگی‌های ایران در افغانستان فعالیت‌های خود را متوقف کرده‌اند. مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امورخارجه […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از انتخاب، در پی تعرض به سفارتخانه ایران در کابل و سرکنسولگری در هرات، کاردار افغانستان امروز به وزارت خارجه احضار و ضمن اعتراض شدید به وی، اعلام شد که تا اطلاع ثانوی بخش‌های کنسولی نمایندگی‌های ایران در افغانستان فعالیت‌های خود را متوقف کرده‌اند.

مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امورخارجه امروز با احضار کاردار سفارت افغانستان در تهران، نسبت به حملات انجام شده به سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات به شدت اعتراض کرد.

وی با یادآوری مسئولیت دولت ها در برقراری امنیت نمایندگی های دیپلماتیک خواستار برخورد قانونی با حمله کنندگان به نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران شد.

مدیرکل آسیای جنوبی همچنین به اطلاع کاردار افغانستان رساند که تا اطلاع ثانوی بخش‌های کنسولی نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان فعالیت‌های خود را متوقف کرده‌اند تا اطمینان لازم از طرف وزارت امور خارجه افغانستان در زمینه برقراری امنیت کامل نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران، داده شود.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=7111

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.