• امروز : جمعه - ۲۴ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 12 April - 2024
4

پوتین: ببینید از زمانی که اولین تحریم در سال ٢٠١۴ اعمال شد چه پیشرفت‌هایی در برخی زمینه‌ها کرده‌ایم مثلاً کشاورزی اکنون صنعتی شده با فناوری پیشرفته/برای روسیه چاره‌ای نمانده بود تا مردم دنباس را از “نازیسم” نجات دهد و “امنیت روسیه را تضمین کند

  • کد خبر : 7122
  • 12 آوریل 2022 - 18:10
پوتین: ببینید از زمانی که اولین تحریم در سال ٢٠١۴ اعمال شد چه پیشرفت‌هایی در برخی زمینه‌ها کرده‌ایم مثلاً کشاورزی اکنون صنعتی شده با فناوری پیشرفته/برای روسیه چاره‌ای نمانده بود تا مردم دنباس را از “نازیسم” نجات دهد و “امنیت روسیه را تضمین کند

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفت تحریم غرب نمی‌تواند روسیه را منزوی کند. او همچنین گفت به دلیل تحریم‌هایی که بر روسیه و بلاروس اعمال شده دو کشور باید “همبستگی عمیقی” پیدا کنند. آقای پوتین به مناسبت “روز فضانوردی” به پایگاه فضایی وُستوچنی در منتهای شرقی روسیه در منطقه آمور رفته بود و الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور […]

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفت تحریم غرب نمی‌تواند روسیه را منزوی کند. او همچنین گفت به دلیل تحریم‌هایی که بر روسیه و بلاروس اعمال شده دو کشور باید “همبستگی عمیقی” پیدا کنند.

آقای پوتین به مناسبت “روز فضانوردی” به پایگاه فضایی وُستوچنی در منتهای شرقی روسیه در منطقه آمور رفته بود و الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس هم همراه او بود.

بخشی از نیروهای روسیه از خاک بلاروس وارد شمال اوکراین شدند از این رو بلاروس هم هدف تحریم‌های غرب قرار گرفته است، هرچند که تحریم‌ها پس از سرکوب معترضان به انتخابات ریاست‌جمهوری دو سال پیش آغاز شده بودند.

رئیس‌جمهور روسیه به کارکنان این پایگاه گفت: “ما قصد منزوی کردن خود را نداریم و انزوای شدید هیچ کشوری در دنیای امروز ممکن نیست و قطعا برای کشوری بزرگی مثل روسیه غیرممکن است.”

“بنابراین ما با شرکایمان که می‌خواهند با ما همکاری کنند کار می‌کنیم.”

او گفت حال که روسیه و بلاروس هر دو تحریم شده‌اند این فرصتی را برای “همبستگی عمیق” دو کشور ایجاد کرده است.

تحریم‌های غرب از زمانی که روسیه کریمه را در سال ٢٠١۴ ضمیمه خود کرد آغاز شد و از جنگ اوکراین این تحریم‌ها هر چه بیشتر و وسیع‌تر شدند.

با اینحال آقای پوتین گفت بخش‌هایی از اقتصاد روسیه از تحریم متنفع شده‌اند و مهارت‌ها و فناوری‌های خود را توسعه داده‌اند:

“ببینید از زمانی که اولین تحریم در سال ٢٠١۴ اعمال شد چه پیشرفت‌هایی در برخی زمینه‌ها کرده‌ایم مثلا در کشاورزی. کشاورزی اکنون صنعتی شده با فناوری پیشرفته.”

پوتین درباره جنگ اوکراین که روسیه آن را “عملیات ویژه نظامی” می‌خواند گفت “هدف” اصلی آن “کاملا روشن و شرافتمندانه” و برای “کمک به مردم دونباس” بوده است.

او اوکراین را به “ملی‌گرایی” و “نئونازیسم” متهم کرد و گفت برای روسیه چاره‌ای نمانده بود تا مردم را از “نازیسم” نجات دهد و “امنیت روسیه را تضمین کند.”

رئیس‌جمهور روسیه همچنین با ستایش از دستاوردهای فضایی گفت کشورش نسل جدید سفینه‌های فضایی را تولید خواهد کرد و در سه ماهه سوم سال ٢٠٢٢ کاوشگری به نام لونا-٢۵ به کره ماه می‌فرستد.

در همین حال ژاپن تحریم‌های تازه‌ای برای روسیه در نظر گرفت. به گزارش خبرگزاری کیودو، ژاپن ٣٩٨ روس از جمله دختران ولادیمیر پوتین و همسر سرگی لاوروف وزیر خارجه را تحریم کرده است.

سرمایه‌گذاری جدید شرکت‌ها و شهروندان ژاپن هم در روسیه ممنوع و واردات کالاهای روسی از جمله ودکا هم تحریم شده است.

در همین حال ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در نطقی در پارلمان لیتوانی از این کشور تشکر کرد که واردات انرژی از روسیه را متوقف کرده و به اوکراین سلاح داده است.

آقای زلنسکی با انتقاد از اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه در تحریک کردن روسیه اکراه زیادی داشته است و اگر به موضوع وارد کردن گاز از روسیه رسیدگی نکند جنگ در اوکراین خاتمه پیدا نمی‌کند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=7122

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.