• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

پاپ فرانسیس پرچم اوکراین را که از شهر بوچا برای او آورده بودند را بوسید و بر سر دست گرفت و بوچا را «شهر شهید» خواند

  • کد خبر : 7008
  • 07 آوریل 2022 - 0:16
پاپ فرانسیس پرچم اوکراین را که از شهر بوچا برای او آورده بودند را بوسید و بر سر دست گرفت و بوچا را «شهر شهید» خواند

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، روز چهارشنبه با محکوم کردن کشتار در بوچا گفت که خبرهای جدید از جنگ در اوکراین، «به جای آن‌که نویدبخش آرامش و امید باشد، حاکی از جنایات تازه مثل قتل عام بوچا است». پاپ فرانسیس در پایان سخنرانی هفتگی خود در واتیکان با انتقاد از خشونت صورت گرفته علیه غیرنظامیان، […]

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، روز چهارشنبه با محکوم کردن کشتار در بوچا گفت که خبرهای جدید از جنگ در اوکراین، «به جای آن‌که نویدبخش آرامش و امید باشد، حاکی از جنایات تازه مثل قتل عام بوچا است».

پاپ فرانسیس در پایان سخنرانی هفتگی خود در واتیکان با انتقاد از خشونت صورت گرفته علیه غیرنظامیان، زنان و کودکان بی‌دفاع خواستار توقف جنگ در اوکراین شد.

او بدون اشاره مستقیم به مقامات یا نیروهای روسیه گفت: «به این جنگ پایان دهید! سلاح‌های خود را خاموش کنید، از کاشتن بذر مرگ و ویرانی دست بردارید» و سپس پرچمی که روز سه‌شنبه از بوچا به واتیکان ارسال شده بود را بر سر دست بلند کرد و به آن بوسه زد و ابن شهر را «شهر شهید» خواند.

کشف صدها جسد در بوچا در پی عقب‌نشینی نیروهای روسیه از جمله اجسادی که با دست‌ بسته در خیابان‌های شهر رها شده بودند، واکنش‌های متعدد و خشم جامعه بین‌الملل را به دنبال داشته است.

اگرچه کرملین اتهام ارتکاب جنایت جنگی به دست نیروهای روسیه در اوکراین از جمله در بوچا را رد می‌کند، قدرت‌های غربی روز چهارشنبه از اعمال تحریم‌های جدید علیه مسکو در پاسخ به کشتار بوچا خبر دادند.

به گزارش رویترز، رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین در بخش نخست سخنان خود تاکید کرد که در مورد جنگ در اوکراین، «ما شاهد ناتوانی و عجز سازمان ملل متحد هستیم».

پاپ فرانسیس تا به حال در محکومیت این تهاجم نظامی به‌طور مستقیم از «روسیه» نام نبرده و صرفا به کاربرد «تهاجم» یا «تجاوز» اکتفا کرده است.

 

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=7008

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.