• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5

وال استریت جورنال: عربستان منصور هادی را مجبور به استعفاء و او را حبس خانگی کرده است

  • کد خبر : 7213
  • 18 آوریل 2022 - 12:20
وال استریت جورنال: عربستان منصور هادی را مجبور به استعفاء و او را حبس خانگی کرده است

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، وال‌استریت جورنال روز یکشنبه گزارش داد که عربستان سعودی در هفته‌های اخیر به منصور هادی فشار آورده بود تا از سمت خود کناره‌گیری کند و اکنون نیز مقامات ریاض او را در خانه خود حبس کرده و ارتباطاتش را محدود ساخته‌اند. عبدربه منصور هادی روز ۱۸ فروردین در حالی که یمن […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، وال‌استریت جورنال روز یکشنبه گزارش داد که عربستان سعودی در هفته‌های اخیر به منصور هادی فشار آورده بود تا از سمت خود کناره‌گیری کند و اکنون نیز مقامات ریاض او را در خانه خود حبس کرده و ارتباطاتش را محدود ساخته‌اند.

عبدربه منصور هادی روز ۱۸ فروردین در حالی که یمن آتش‌بس شکننده‌ای را تجربه می‌کند از سمت رئیس‌جمهوری کناره گرفت و قدرت خود را به یک شورای جدید رهبری واگذار کرد.

وال‌استریت جورنال به نقل از مقامات سعودی و یمنی ناشناس نوشت که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، فرمان مکتوبی به هادی داده و از او خواسته قدرت را به این شورا که متشکل از هشت نماینده از گروه‌های مختلف یمنی است، واگذار کند.

به گفته این منابع مطلع، برخی مقامات سعودی برای متقاعد کردن آقای هادی به استعفا تهدید کرده بودند مدارکی دال بر آن‌چه فساد او نامیده‌اند، منتشر کنند.

یک مقام سعودی به وال‌استریت جورنال گفت که هادی از زمان استعفا تاکنون در خانه خود در ریاض محبوس است و اجازه دسترسی به تلفن ندارد.

اما یک مقام دیگر سعودی می‌گوید از آنجا که جناح‌های مختلف یمنی اعتماد خود به توانایی آقای هادی برای رهبری این کشور خاورمیانه‌ای از دست داده بودند، او تشویق به استعفا شد.

به هر روی عربستان سعودی از اعلام استعفای هادی استقبال کرده و وعده کمک سه میلیارد دلاری به این کشور جنگ‌زده داده است.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=7213

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.