• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

فرانسه امروز انتخاب می‌کند؛ مکرون یا لوپن؟!

  • کد خبر : 7308
  • 24 آوریل 2022 - 9:10
فرانسه امروز انتخاب می‌کند؛ مکرون یا لوپن؟!

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از بی‌بی‌سی، بعد از یک مبارزه جدی و به شدت دو قطبی‌شده، امانوئل مکرون و مارین لوپن تا ساعاتی دیگر نتیجه اعتماد مردم به شعارهای انتخاباتی و برنامه‌های پیشنهادی خود برای رویارویی با چالش‌های فرانسه را خواهند دید. مارین لوپن ۵۴ ساله کار سختی برای ورود به کاخ […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از بی‌بی‌سی، بعد از یک مبارزه جدی و به شدت دو قطبی‌شده، امانوئل مکرون و مارین لوپن تا ساعاتی دیگر نتیجه اعتماد مردم به شعارهای انتخاباتی و برنامه‌های پیشنهادی خود برای رویارویی با چالش‌های فرانسه را خواهند دید.

مارین لوپن ۵۴ ساله کار سختی برای ورود به کاخ الیزه در پیش دارد اما نتایج نظرسنجی‌ها با پیشنهاد جلو بودن ۱۰ درصدی او از امانوئل مکرون، امیدواری را به اردوی ملی‌گرایان و راست تندرو آورده است.

هر دو نامزد در دور دوم محتاج حمایت رای‌دهندگانی هستند که در دور اول به نامزدهای دیگر رای داده بودند اما حالا با به دور دوم رسیدن مکرون و لوپن باید یکی از این دو را برای ۵ سال آینده راهی کاخ الیزه کنند.

رقابت میان این دو که یکی نامزد میانه‌روها – مکرون – و دیگری رهبر راست تندرو – لوپن – است فضای انتخاباتی امسال در فرانسه را به شدت دو قطبی و پرتنش کرده است.

مخالفان امانوئل مکرون او را متکبر و رئیس‌جمهور ثروتمندان می‌خوانند و مارین لوپن هم به داشتن روابط نزدیک با مسکو متهم شده است.

امانوئل مکرون ۵ سال پیش با وعده تغییر به میدان آمد اما حالا بسیاری می‌گویند نتوانسته کارنامه قابل قبولی بر جای بگذارد. دوره ریاست‌جمهوری او همراه با مصایب کرونا و همچنین تظاهرات‌های گسترده علیه گران‌شدن بهای سوخت و طرح‌های مهم اقتصادی و معیشتی او همچون افزایش سن بازنشستگی بود و اکنون هم دولت او با جنگ اوکراین و افزایش تورم و بالا رفتن بهای اجناس و کالا دست به گریبان است.

در طرف دیگر، مارین لوپن که به نظر می‌رسد از اشتباهات خود در انتخابات سال ۲۰۱۷ بسیار آموخته تلاش می‌کند با وعده‌های معیشتی و ملی‌گرایانه آن بخش از جامعه فرانسه که اقتصاد اولویت اول انتخاباتی آنهاست را متقاعد کند.

همزمان ناظران انتخاباتی منتظر اعلام نتایج شمارش آرا در مرحله دوم هستند تا نارضایتی فرانسویان از اوضاع را با آرای سفید یا میزان مشارکت پایین ارزیابی کنند.

در همین حال، پیش‌بینی شده به علت همزمان شدن دور دوم رای‌گیری با تعطیلات بهاری در فرانسه، میزان مشارکت به طرز بی‌سابقه‌ای پایین بیاید.

کارزارهای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه نسبتا کوتاه بود اما انتخاب تقریبا آشکار است. مردم فرانسه روز یکشنبه، ۲۴ آوریل، باید میان رئیس‌جمهور حاضر که حامی اتحادیه اروپاست از یک سو و ملی‌گرایی که به دنبال محدودکردن مهاجرت به فرانسه و ممنوع کردن حجاب است، یکی را انتخاب کنند.

حوزه‌های رای‌گیری راس ساعت ۸ صبح به وقت محلی باز و برای ۱۲ ساعت دایر خواهند بود.

نتیجه هر چه باشد امانوئل مکرون یکشنبه شب از پای برج ایفل برای مردم فرانسه درباره سرنوشت کرسی اول کاخ الیزه سخن خواهد گفت.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=7308

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.