• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
10

سخنگوی وزارت دفاع اوکراین: روسیه قصد دارد شرق و جنوب اوکراین را ضمیمه خاک خود کند

  • کد خبر : 7254
  • 19 آوریل 2022 - 20:46
سخنگوی وزارت دفاع اوکراین: روسیه قصد دارد شرق و جنوب اوکراین را ضمیمه خاک خود کند

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از رویترز، همزمان با آغاز تهاجم متمرکز نیروهای روس به شرق اوکراین و تصرف شهر کرِمینا در استان لوهانسک، مقام‌های کی‌یف می‌گویند که قصد روسیه تصرف خاک و ضمیمه کردن این مناطق به خاک خود است. وزارت دفاع اوکراین روز سه‌شنبه ۳۰ فروردین گفت که هدف از حمله نظامی […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از رویترز، همزمان با آغاز تهاجم متمرکز نیروهای روس به شرق اوکراین و تصرف شهر کرِمینا در استان لوهانسک، مقام‌های کی‌یف می‌گویند که قصد روسیه تصرف خاک و ضمیمه کردن این مناطق به خاک خود است.

وزارت دفاع اوکراین روز سه‌شنبه ۳۰ فروردین گفت که هدف از حمله نظامی جدید روسیه در شرق کشور «تصرف خاک، ایجاد ارتباط زمینی بین مناطق شرقی و کریمه و درهم‌شکستن نیروهای مسلح اوکراین است».

به گزارش خبرگزاری رویترز، الکساندر موتوزنیاک، سخنگوی این وزارتخانه گفت که نیروهای روسی در امتداد کل خط مقدم در شرق اوکراین دست به حمله زده‌اند و برای تنگ‌تر کردن حلقه محاصره ماریوپل در جنوب نیز فشار می‌آورند و سعی می‌کنند همه شهرهای مناطق دونتسک و لوهانسک را محاصره کنند.

روسیه پیشتر شبه‌جزیره کریمه اوکراین را ضمیمه خاک خود اعلام کرده و در سال ۲۰۱۴ نیز جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه در بخش‌هایی از مناطق لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین «جمهوری‌های مردمی» برپا کردند.

سخنگوی وزارت دفاع اوکراین روز سه‌شنبه تأکید کرد که مسکو می‌خواهد با تصرف این دو استان شرق اوکراین و همچنین شهر بندری ماریوپل، راه‌گذر زمینی برای خود تا شبه‌جزیره کریمه ترتیب بدهد.

یک مذاکره‌کننده اوکراینی گفت که وضعیت محاصره ماریوپل توسط روسیه، مذاکرات بین مسکو و کی‌یف را بر سر پایان جنگ «پیچیده» کرده است.

میخائیلو پودولیاک به خبرگزاری رویترز گفت که او معتقد است روسیه با تهاجم جدید در حال تقویت مواضع خود پیش از گفت‌وگوهای بیشتر بین دو طرف است. او افزود که مشخص نیست چه زمانی ممکن است مذاکرات مستقیم از سر گرفته شود.

تصرف شهر کرِمینا

همزمان با افزایش حملات روسیه به شرق اوکراین، سرگئی گیدای، استاندار لوهانسک، تایید کرد که نیروهای روس کنترل شهر «کرمینا» را در دست گرفته‌اند و شرایط بسیار دشواری برای ساکنان این منطقه رقم خورده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، شامگاه دوشنبه اعلام کرده بود که حمله گسترده روسیه در مناطق شرقی این کشور آغاز شده است. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با تایید شروع تهاجم روسیه، از آن به عنوان دور تازه «عملیات ویژه» نام برده است.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، نیز از قصد مسکو برای آنچه «آزادسازی» شرق اوکراین نامیده، خبر داد و غرب را به تعویق انداختن این هدف به دلیل حمایت تسلیحاتی از اوکراین متهم کرده است.

او وجود سلاح‌های خارجی در اوکراین را نشانه «تحریک» دولت اوکراین از سوی آمریکا و غرب برای ادامه جنگ تا زندگی «آخرین فرد اوکراینی» دانسته است.

رئیس جمهوری اوکراین می‌گوید روسیه قصد دارد که دونباس را نابود کند تا به هدف خود برسد.

مسکو می‌گوید نیروهایش در شبانه‌روز گذشته بیش از ۱۲۰۰ محل را در اوکراین هدف قرار داده‌اند، از جمله چندین موضع در دونباس.

مقامات اوکراینی روز سه‌شنبه اعلام کردند که گلوله‌باران شهر خارکیف در شمال شرق این کشور باعث کشته شدن پنج غیرنظامی شده است.

پشتیبانی بیشتر هلند از اوکراین با «سلاح‌های سنگین‌»

در همین حال، مارک روته، نخست‌وزیر هلند، در صفحه توئیتر خود اعلام کرد هلند با سلاح‌های سنگین‌تر مانند خودروهای زرهی از اوکراین حمایت خواهد کرد. او گفت که همراه با دیگر متحدان، «تحویل مهمات سنگین بیشتری» نیز در دست بررسی است.

کایسا اولونگرن، وزیر دفاع هلند، نیز به تلویزیون دولتی این کشور گفت که «با آغاز حمله پوتین به دونباس جنگ در اوکراین وارد مرحله جدیدی شده است و ما این کار را انجام خواهیم داد و همچنان به حمایت از اوکراین ادامه می‌دهیم».

هلند کمی پس از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در پنجم اسفند، قول ارسال محموله‌های تسلیحاتی را به اوکراین داده بود. با این حال، به نوشته خبرگزاری آلمان، در چند هفته گذشته دولت هلند عمداً اطلاعات بیشتری در مورد این محموله‌ها منتشر نکرده است.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=7254

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.