• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
7

زلنسکی: حمله موشکی به کراماتورسک یکی از اتهاماتی است که باید در دیوان محاکمات به آن رسیدگی شود

  • کد خبر : 7045
  • 09 آوریل 2022 - 12:09
زلنسکی: حمله موشکی به کراماتورسک یکی از اتهاماتی است که باید در دیوان محاکمات به آن رسیدگی شود

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از آسوشیتدپرس، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، حمله موشکی به یک ایستگاه قطار در شرق این کشور را محکوم کرد و آن را جنایت جنگی دیگری نامید که نیروهای روسیه مرتکب شده‌اند. آقای زلنسکی شامگاه جمعه طی یک نطق ویدیویی برای ملت اوکراین گفت: «مثل کشتار در بوچا، […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از آسوشیتدپرس، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، حمله موشکی به یک ایستگاه قطار در شرق این کشور را محکوم کرد و آن را جنایت جنگی دیگری نامید که نیروهای روسیه مرتکب شده‌اند.

آقای زلنسکی شامگاه جمعه طی یک نطق ویدیویی برای ملت اوکراین گفت: «مثل کشتار در بوچا، مثل خیلی از جنایت‌های جنگی روسیه، حمله موشکی به کراماتورسک یکی از اتهاماتی است که باید در دیوان محاکمات به آن رسیدگی شود.»

مقامات اوکراین می‌گویند که در این حمله موشکی دست‌کم ۵۲ نفر کشته شده‌اند. روسیه اما گزارش‌ها درباره این حمله و شمار تلفات آن را تکذیب کرده و گفته است که نقشی در آن نداشته است.

وی در ادامه از اتحادیه اروپا به خاطر تاکید آن بر انجام تحقیقات پیرامون جنایات جنگی ارتش روسیه تشکر کرد و گفت که روز جمعه با اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپایی، صحبت کرده و از او خواسته است که اتحادیه اروپا تحریم‌های کاملی علیه نفت و گاز روسیه اعمال کند.

رئیس جمهوری اوکراین اظهار داشت: «این صادرات انرژی است که سهمی را از درآمد روسیه به رهبری آن می‌رساند و باعث می‌شود آنها فکر کنند که از مجازات در امان هستند. همین صادرات انرژی باعث می‌شود که تصور کنند جهانیان جنایات جنگی را که ارتش روسیه مرتکب شده است، نادیده خواهند گرفت.»

آقای زلنسکی در نهایت خواستار قطع کامل دسترسی بانک‌های روسی به نظام اقتصادی جهان شد و بار دیگر درخواست خود برای ارسال سلاح‌های بیشتر به اوکراین را تکرار کرد.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=7045

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.