• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

روسیه می‌گوید بیش از ۱۰۰۰ سرباز اوکراینی در ماریوپل تسلیم شده‌اند

  • کد خبر : 7140
  • 13 آوریل 2022 - 17:26
روسیه می‌گوید بیش از ۱۰۰۰ سرباز اوکراینی در ماریوپل تسلیم شده‌اند

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از بی‌بی‌سی، روسیه می‌گوید بیش از “هزار سرباز اوکراینی” در شهر محاصره‌شده ماریوپل خود را تسلیم کرده‌اند. خبرگزاری رویترز گزارش داده که از منطقه صنعتی آزوستال که به پایگاه دفاعی نیروهای اوکراینی تبدیل شده، شعله‌های آتش برخاسته است. تلویزیون روسیه تصاویری را پخش کرد که می‌گوید مربوط به […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از بی‌بی‌سی، روسیه می‌گوید بیش از “هزار سرباز اوکراینی” در شهر محاصره‌شده ماریوپل خود را تسلیم کرده‌اند. خبرگزاری رویترز گزارش داده که از منطقه صنعتی آزوستال که به پایگاه دفاعی نیروهای اوکراینی تبدیل شده، شعله‌های آتش برخاسته است.

تلویزیون روسیه تصاویری را پخش کرد که می‌گوید مربوط به سربازان اوکراینی است که خود را در این منطقه تسلیم کرده‌اند.

با وجود این یکی از مشاوران رئیس جمهور اوکراین گفت که مقاومت نیروهای اوکراینی در ماریوپل همچنان ادامه دارد.

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که نیروهای روسیه در حال تجدید قوا و حرکت به سوی شرق اوکراین برای عملیاتی گسترده در منطقه دونباس هستند.

چرا ماریوپل مهم است؟

شهر بندری ماریوپل در چند هفته گذشته در محاصره و زیر بمباران شدید نیروهای روسیه بوده و گزارش‌های هولناکی از وضعیت ساکنان آن منتشر شده است.

سرنوشت ماریوپل که احتمال سقوط آن روز به روز بیشتر می‌شود، در تعیین مرحله بعدی جنگ روسیه در اوکراین بسیار مهم است.

اگر روسیه این شهر را اشغال کند، کنترل مناطقی را به دست می‌گیرد که دو جبهه جنگ مسکو در جنوب و شرق اوکراین را به هم متصل می‌کند.

علاوه بر این شمار زیادی از نفرات ارتش روسیه برای استقرار در جبهه‌های دیگر آزاد می‌شوند و از نظر سیاسی هم برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه یک پیروزی استراتژیک بعد از ناکامی‌های در مراحل اول جنگ به دست خواهد آمد.

برای اوکراین از دست دادن چنین شهری ضربه‌ای بزرگ برای رهبری این کشور خواهد بود که ماریوپل را “قلب این جنگ” توصیف کرده بود.

“خروج غیرنظامیان غیرممکن شده”

دولت اوکراین می‌گوید وضعیت امنیتی در مناطق جنگ‌زده تا حدی وخیم است که در حال حاضر هیچ گذرگاه انسانی امنی برای خروج شهروندان از این مناطق وجود ندارد.

ایرینا ورشچوک، معاون نخست وزیر اوکراین گفت که در جنوب این کشور در نزدیکی شهر زاپروژیا نیروهای روسیه مانع خروج اتوبوس‌های حامل شهروندان اوکراین می‌شوند و به همین دلیل گذرگاه انسانی از شهر ماریوپل به بردیانسک مسدود شده است.

او گفت در شرق اوکراین هم در اطراف لوهانسک، آتش‌بس در مواردی نقض شده است.

به گفته خانم ورشچوک، اشغالگران روس نه‌تنها قوانین بشردوستانه بین‌المللی را زیر پا می‌گذارند بلکه کنترلی روی نیروهای خود در میدان جنگ هم ندارد.

دیمترو گورین، یکی از نمایندگان مجلس اوکراین هم به بی‌بی‌سی گفت که بمباران و گلوله‌باران شهر ماریوپل به صورت بی‌امان ادامه دارد. به گفته آقای گورین بیش از ۱۰۰ هزار غیر نظامی در این شهر بندری مهم همچنان در محاصره هستند.

گزارش اوکراین از تلفات روسیه

اوکراین می‌گوید تلفات روسیه در هفت هفته گذشته به حدود ۲۰ هزار نفر رسیده است.

بر اساس آمار و ارقام اوکراین -که می‌گوید به دلیل ادامه جنگ تقریبی است- روسیه ۷۴۰ تانک، حدود ۲۰۰۰ خودروی زرهی، ۳۰۰ هواپیما و ۴۷۰ سیستم توپخانه‌ای خود را از دست داده است.

اتهام ‘نسل‌کشی’

در حالی که تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران اوکراین به نتیجه‌ای نرسیده، روز سه‌شنبه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای اولین بار روسیه را به “نسل‌کشی” در اوکراین متهم کرد.

او گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تلاش می‌کند که حتی مفهوم اوکراینی بودن را هم از بین ببرد. رئیس جمهور آمریکا با اشاره به شواهد روزافزون درباره اقدامات “وحشتناک” روسیه در اوکراین گفت که از نظر او روسیه در حال “نسل‌کشی” است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از گفته‌های آقای بایدن استقبال کرد و آن را “سخنانی واقعی از رهبری واقعی” توصیف کرد. روسیه شواهد گسترده از اقدامات نیروهای خود در اوکراین را “جعلی” می‌داند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=7140

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.