• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

روسیه برای تسلیم شدن نیروهای اوکراینی در ماریوپول مهلت تعیین کرد

  • کد خبر : 7198
  • 17 آوریل 2022 - 13:21
روسیه برای تسلیم شدن نیروهای اوکراینی در ماریوپول مهلت تعیین کرد

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از الجزیره، پس از شش هفته درگیری شبانه‌روزی در شهر ماریوپول اوکراین، وزارت دفاع روسیه یک مهلت چند ساعته که از ساعت ۶ صبح به وقت مسکو شروع شده است، برای تسلیم شدن سربازان اوکراینی باقی‌مانده در این شهر تعیین کرده است. وزارت دفاع روسیه این‌گونه وعده داده […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از الجزیره، پس از شش هفته درگیری شبانه‌روزی در شهر ماریوپول اوکراین، وزارت دفاع روسیه یک مهلت چند ساعته که از ساعت ۶ صبح به وقت مسکو شروع شده است، برای تسلیم شدن سربازان اوکراینی باقی‌مانده در این شهر تعیین کرده است.

وزارت دفاع روسیه این‌گونه وعده داده است که سربازانی که در این مهلت مشخص یعنی ۶ صبح تا یک بعد از ظهر به وقت مسکو تسلیم شوند، در امان هستند.

در همین حال، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، به رسانه‌های اوکراینی گفت که ادامه محاصره ماریوپل و کشتن همه سربازان اوکراینی در این شهر، می‌تواند هرگونه تلاش برای پایان دادن به جنگ از طریق مذاکره را خنثی کند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده از شهر ماریوپول، نیروهای روسیه بر بخش اعظم این شهر مسلط شده‌اند ولی کماکان مقاومت در برخی محلات ادامه دارد.

روسیه می‌گوید روز جمعه کارخانه عظیم فولاد ایلیچ را در این منطقه تسخیر کرده است. اوکراین نیز می‌گوید نیروهای نظامی این کشور در ویرانه‌های ماریوپل مستقر شده و کنترل دیگر کارخانه فولاد این منطقه، آزووستال، را در دست دارند.

هشدار دولت روسیه برای تسلیم شدن به طور عمده متوجه سربازان اوکراینی است که در این کارخانه فولاد محاصره شده‌اند.

طی دو هفته گذشته نیروهای روسی با شکست در اشغال کی‌یف و مناطق غربی، تمرکز خود را بر تصرف مناطق شرقی اوکراین، و همچنین ماریوپل در جنوب گذاشته‌اند.

شهر بندری مهم ماریوپول در روزهای اخیر زیر گلوله‌باران شدید روسیه قرار داشت و هزاران غیرنظامی در آن کشته شده‌اند. دسترسی به مواد غذایی، برق، آب آشامیدنی و تجهیزات پزشکی برای غیرنظامیان گرفتار در این شهر ممکن نیست.

رئیس‌جمهور اوکراین که پیش‌تر گفته بود نیروهای ماریوپل مختار هستند بجنگند یا تسلیم شوند»، روز شنبه در پیامی گفت هدف روسیه این است که به طور عمدی «همه را بکشد».

شهر ماریوپل بندر اصلی منطقه جدایی‌طلب دونباس است و تصرف کامل آن ارتباط اوکراین را با دریای سیاه قطع می‌کند و یک پیروزی مهم برای نیروهای روسیه محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=7198

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.