• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

درگیری عشایری، اوضاع ذیقار عراق را تنش آلود کرد؛ اعمال مقررات منع آمد و شد

  • کد خبر : 7257
  • 20 آوریل 2022 - 21:28
درگیری عشایری، اوضاع  ذیقار عراق را تنش آلود کرد؛ اعمال مقررات منع آمد و شد

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از ایرنا، درگیری عشایری در شهر «الشطره» ۴۵ کیلومتری جنوب ناصریه مرکز استان «ذیقار» در جنوب عراق که منجر به قتل یک فرمانده نظامی شد، اوضاع را در این استان دستخوش تنش کرد و مسئولین محلی، ناچار به اعمال مقررات منع تردد در الشطره شدند. رسانه های عراق […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از ایرنا، درگیری عشایری در شهر «الشطره» ۴۵ کیلومتری جنوب ناصریه مرکز استان «ذیقار» در جنوب عراق که منجر به قتل یک فرمانده نظامی شد، اوضاع را در این استان دستخوش تنش کرد و مسئولین محلی، ناچار به اعمال مقررات منع تردد در الشطره شدند.

رسانه های عراق گفتند که یکی از طرف های دعوا در الشطره، بامداد امروزچهارشنبه، فردی منتسب به عشایر مقابل را بعد از تبرئه توسط قاضی، در برابر دادگاه از خودرو نیروهای پلیس بیرون کشید و به قتل رساند، امری که بیش از پیش باعث تنش در این شهر شد و استاندار ذیقار را ناچار به اعمال مقررات منع تردد کرد.

درگیری عشایری، شب گذشته در شطره شروع شد و نیروهای امنیتی برای مهار درگیری وارد عمل شدند اما بر اثر گلوله های رد و بدل شده، سرتیپ «علی جمیل» مدیر اطلاعات فرماندهی عملیات منطقه «سومر» در شهرستان  الشطره به قتل رسید.

در حالی که نیروها و مقامات محلی امروز در ناصریه سرگرم تشییع پیکر این فرمانده نظامی بودند، خبر قتل یکی از شهروندان بعد از تبرئه توسط دادگاه به دست عشیره مخالف در الشطره، بیش از پیش اوضاع را در این شهر دچار تنش کرد.

تعدادی از نمایندگان استان ذیقار در نشست خبری مشترک امروز، خواهان دخالت دولت مرکزی برای اعمال قانون و امنیت در این استان شدند.

نمایندگان استان ذیقار گفتند که اوضاع در این استان به شدت ملتهب است و ناامنی، قانون شکنی و درگیری های مستمر عشایری، حیات شهروندان را تهدید می کند.

پایگاه خبری «اخبار ناصریه» در گزارشی درباره اوضاع امنیتی در الشطره گفته است که به دنبال اعمال مقررات منع تردد و ورود یک نیروی بزرگ از ارتش و پلیس، درگیری عشایری در الشطره در حال حاضر فروکش کرده و اوضاع تحت کنترل است.

استان ذیقار و مرکز آن ناصریه در چند سال اخیر یکی از شهر ناآرام و پرتنش بوده که هر از گاهی، شاهد اعتراضات خیابانی توام با خشونت و همچنین نزاع های عشایری بوده است.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=7257

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.