• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

درگیری در مزارشریف؛ طالبان پیکر یک‌ نفر را پس از تیرباران در معرض دید قرار دادند

  • کد خبر : 7291
  • 22 آوریل 2022 - 13:02
درگیری در مزارشریف؛ طالبان پیکر یک‌ نفر را پس از تیرباران در معرض دید قرار دادند

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل ازایندیپندنت، روز پنجشنبه، یکم اردیبهشت، حدود ساعت هفت شب به وقت محلی، سهیل زمری از بستگان عطامحمد نور، استاندار پیشین بلخ و از رهبران حزب جمعیت اسلامی با افراد گروه طالبان در «گذر بابه قمبر» ناحیه دوم شهر مزارشریف درگیر شدند. دو طرف درگیری از سلاح سبک و سنگین استفاده […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل ازایندیپندنت، روز پنجشنبه، یکم اردیبهشت، حدود ساعت هفت شب به وقت محلی، سهیل زمری از بستگان عطامحمد نور، استاندار پیشین بلخ و از رهبران حزب جمعیت اسلامی با افراد گروه طالبان در «گذر بابه قمبر» ناحیه دوم شهر مزارشریف درگیر شدند. دو طرف درگیری از سلاح سبک و سنگین استفاده کردند و بخشی از شهر مزارشریف دچار آشوب شد.

یک منبع نزدیک به عطامحمد نور به ایندیپندنت فارسی گفت درگیری پس از آن آغاز شد که افراد طالبان برای چندمین بار به خانه سهیل زمری هجوم بردند و قصد داشتند خانه او را بازرسی کنند.

به گفته این منبع آگاه، طالبان پیش از این چندین بار خانه سهیل زمری را بازرسی کرده و بخشی از سلاح‌هایی را که او در اختیار داشت گرفته بودند.

آصف وزیری، سخنگوی پلیس طالبان، در بلخ گفت در این درگیری دو نفر از افراد وابسته به عطامحمد نور کشته شدند و آسیبی به افراد طالبان نرسید.

منبع نزدیک به عطامحمد نور با رد ادعای سخنگوی پلیس گروه طالبان می‌گوید هفت عضو طالبان ازجمله فرمانده حوزه امنیتی چهارم شهر مزارشریف در این درگیری کشته شدند.

به گفته این منبع آگاه، طالبان سهیل زمری را که در جریان درگیری زخمی شده بود، تیرباران کردند. همچنین طارق نور، فرزند عطامحمد نور در فیس‌بوکش نوشت که در این درگیری سهیل زمری و ۹ عضو طالبان کشته شدند، اما سخنگویان طالبان وارد شدن هرگونه تلفات به نیروهای این گروه را رد کردند.

یکی از ساکنان شهر مزارشریف به شرط فاش نشدن نامش صبح روز جمعه عکس پیکر بی‌جان سهیل زمری را با ایندیپندنت به اشتراک گذاشت و گفت طالبان پیکر زمری را در داخل شهر گرداندند و در یکی از گلدان‌ها در جوار زیارتگاه منسوب به حضرت علی در معرض دید عموم گذاشتند.

طالبان پیش از این نیز پیکر افرادی را که به اتهام سرقت، آدم‌ربایی و عضویت در گروه داعش بازداشت و تیرباران کرده بودند در شهرهای هرات، فراه و لشکرگاه در معرض دید مردم قرار داده بودند. این اقدام طالبان بیشتر برای ایجاد رعب و وحشت در دل مخالفان این گروه انجام می‌شود.

همچنین در درگیری روز پنجشنبه میان دو فرمانده طالبان در مرکز پنجشیر، یک عضو این گروه کشته شد و دو نفر دیگر زخمی شدند. این درگیری میان عتیق الله صدیقی، یکی از فرماندهان محلی و افراد وابسته به شهردار طالبان صورت گرفت.

شهرهای مزارشریف، قندوز، کابل و ننگرهار نیز روز پنجشنبه شاهد انفجارهای مرگباری بودند. در انفجار مسجد سه دکان در شهر مزارشریف که قربانیان آن نمازگزاران هزاره بودند دست‌کم ۳۰ تن کشته و حدود ۹۰ نفر زخمی شدند.

پنج تن ازجمله دو کودک در دو انفجار در کابل زخمی شدند و در انفجاری که در شهرستان خوگیانی استان ننگرهار رخ داد، چهار عضو طالبان کشته شدند. در انفجار قندوز که هم‌زمان با انفجار در مزارشریف رخ داد نیز ۱۰ تن کشته و شماری دیگر زخمی شدند.

هرچند سخنگویان طالبان ارقام کشته‌شدگان در انفجار مزارشریف را ۱۰ نفر اعلام کردند و جزئیات انفجارهای ننگرهار و قندوز را بیان نکردند، اما مردم محلی، شمار کشته‌شدگان و زخمی‌ها را بیشتر از ارقام رسمی می‌دانند. گروه تروریستی داعش خراسان حمله به مسجد هزاره‌ها در مرکز شهر مزارشریف را به عهده گرفت، اما تاکنون حمله به قندوز، کابل و ننگرهار را هیچ گروهی به عهده نگرفته است.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=7291

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.