• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6

آمریکا درباره حضور نظامی دائمی چین در جزایر سلیمان هشدار داد

  • کد خبر : 7328
  • 25 آوریل 2022 - 10:59
آمریکا درباره حضور نظامی دائمی چین در جزایر سلیمان هشدار داد

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، یک هیئت بلندپایه آمریکایی در دیدار با مقامات جزایر سلیمان هشدار داد واشنگتن درباره اقدامات پکن برای ایجاد حضور نظامی دائمی در این کشور «نگرانی‌های عمده دارد و متناسب با آن پاسخ خواهد داد.» طبق بیانیه کاخ سفید، نخست‌وزیر جزایر سلیمان به هیئت بازدیدکننده آمریکایی به سرپرستی کورت کمپل، هماهنگ‌کننده حوزه […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، یک هیئت بلندپایه آمریکایی در دیدار با مقامات جزایر سلیمان هشدار داد واشنگتن درباره اقدامات پکن برای ایجاد حضور نظامی دائمی در این کشور «نگرانی‌های عمده دارد و متناسب با آن پاسخ خواهد داد.»

طبق بیانیه کاخ سفید، نخست‌وزیر جزایر سلیمان به هیئت بازدیدکننده آمریکایی به سرپرستی کورت کمپل، هماهنگ‌کننده حوزه هند و اقیانوسیه کاخ سفید، اطمینان داده ایجاد پایگاه نظامی، حضور بلندمدت، و توانایی نمایش قدرت چین در توافق امضاشده میان کشورش و پکن وجود ندارد.

بر اساس این بیانیه، هیئت «ایالات متحده تاکید کرده تحولات را از نزدیک [و] با مشورت با شرکای منطقه‌ای دنبال خواهد کرد.»

تسریع در بازگشایی سفارت آمریکا در جزایر سلیمان، افزایش همکاری‌ها، اعزام یک کشتی بیمارستانی جهت رسیدگی به مسائل بهداشتی، و ارسال واکسن‌های بیشتر از مسائل مورد بحث در این دیدار بوده است.

دیدار هیئت آمریکایی و نخست‌وزیر جزایر سلیمان چند روز پس از اعلام امضای توافق امنیتی میان چین و این کشور جزیره‌ای، علیرغم فراخوان‌های آمریکا و متحدانش خطاب به رهبران جزایر سلیمان مبنی بر عدم امضای این توافق می‌آید.

اگرچه نخست‌وزیر جزایر سلیمان وجود پایگاه نظامی چین در کشورش را منتفی می‌داند، استرالیا و نیوزلند ابراز نگرانی کرده‌اند این توافق امنیتی سبب اخلال در ثبات منطقه‌ای می‌شود.

هنوز محتوای این توافق آشکار نشده است اما گفته می‌شود بر اساس آن پلیس چین اجازه پیدا خواهد کرد از پروژه‌های زیرساختی چینی‌ها محافظت کند.

جزایر سلیمان موقعیت سوق‌الجیشی مهمی در اقیانوس آرام دارد و صحنه برخی از خونین‌ترین درگیری‌ها در خلال جنگ جهانی دوم بود.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=7328

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.