• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

آمریکا دختران پوتین و خانواده لاوروف را و اروپا ذغال سنگ روسیه را تحریم کردند

  • کد خبر : 6998
  • 06 آوریل 2022 - 23:32
آمریکا دختران پوتین و خانواده لاوروف را و اروپا ذغال سنگ روسیه را تحریم کردند

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت آمریکا روز چهارشنبه ۱۷ فروردین اعلام کرد که دو دختر ولادیمیر پوتین، ماریا وُرونتسووا و کاترینا تیخونووا، را تحریم کرده و تحریم‌های قبلی علیه بانک‌های روسیه را تشدید کرده است. براساس این تصمیم، دسترسی بانک‌های اسبربانک و آلفا بانک به نظام مالی آمریکا و معاملات […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت آمریکا روز چهارشنبه ۱۷ فروردین اعلام کرد که دو دختر ولادیمیر پوتین، ماریا وُرونتسووا و کاترینا تیخونووا، را تحریم کرده و تحریم‌های قبلی علیه بانک‌های روسیه را تشدید کرده است.

براساس این تصمیم، دسترسی بانک‌های اسبربانک و آلفا بانک به نظام مالی آمریکا و معاملات و همکاری اتباع و شرکت‌های آمریکایی با این دو بانک ممنوع می‌شود.

در مجموعه جدید از تحریم‌های آمریکا در واکنش به حمله نظامی روسیه به اوکراین، میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر روسیه، همسر و فرزندان سرگئی لاورف، وزیر خارجه، و تعدادی از اعضای شورای امنیت روسیه از جمله دمیتری مدودف، رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر سابق، نیز تحریم شده‌اند.

براساس این تحریم، تمامی اعضای خانواده ولادیمیر پوتین از دسترسی به نظام مالی آمریکا محروم و دارایی‌های آن‌ها در این کشور مسدود می‌شود.

همزمان اتحادیه اروپا و دولت بریتانیا در واکنش به انتشار شواهد گسترده‌ای در مورد کشتار و آزار غیرنظامیان توسط نیروهای روسیه در شهر بوچا، واقع در حومه کی‌یف، قرار است تحریم‌های بیشتری علیه مسکو وضع کنند.

کمیسیون اروپا پیشنهاد داده که واردات زغال سنگ از روسیه تحریم شود. در صورت تصویب، این اولین مورد از تحریم صادرات انرژی روسیه توسط اروپا در واکنش به حمله نظامی به اوکراین خواهد بود.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت صادرات انرژی یکی از عوامل مهم در جنگ‌افروزی ولادیمیر پوتین است.

او افزود: «ما هر روز یک میلیارد یورو برای خرید انرژی به پوتین پرداخت می‌کنیم. از زمان شروع حمله به اوکراین به او ۳۵ میلیارد یورو داده‌ایم. این رقم را با کمک تسلیحاتی یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به اوکراین مقایسه کنید».

برخی از کشورهای اروپایی در واکنش به رفتار نظامیان روسیه با غیرنظامیان در شهر بوچا که شواهد آن در روزهای اخیر جمع‌آوری و منتشر شده است، ده‌ها دیپلمات روس را اخراج کرده‌اند. اما تصویب پیشنهاد کمیسیون اروپا در مورد تحریم واردات زغال سنگ از روسیه مستلزم تایید آن از سوی تمامی ۲۷ کشور عضو است.

یکی دیگر از محورهای تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه که در دست بررسی است، ممنوعیت سرمایه‌گذاری جدید در آن کشور است. سخنگوی کاخ سفید گفت دولت آمریکا علاوه بر نهادهای دولتی و شرکت‌های اقتصادی، مقام‌های ارشد حکومت روسیه و اعضای خانواده‌های آن‌ها را هدف خواهد گرفت.

در یک اقدام دیگر، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه پرداخت بدهی‌های دولت روسیه به شکل دلار و از حساب‌های بانکی در آمریکا را ممنوع کرد که در نتیجه بازپرداخت تعهدات مالی روسیه را دشوارتر خواهد کرد.

اورسلا فن درلاین، رییس کمیسیون اروپا، گفت: بهای واردات زغال سنگ از روسیه سالانه حدود چهار میلیارد یورو است و این اتحادیه بررسی تحریم‌های دیگر از جمله در زمینه خرید نفت را در دستور کار قرار داده است. او به احتمال تحریم خرید گاز روسیه که یکی از منابع اصلی تامین انرژی بخشی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان است، اشاره‌ای نکرد.

ولی چارلز میشل، رییس شورای اروپا، تاکید کرد که اروپا باید فشار بر کرملین را افزایش دهد. او افزود: «هر چند بسته تحریم جدید مربوط به واردات زغال سنگ است ولی انجام اقدامات مشابهی در مورد نفت و گاز نیز دیر یا زود ضروری خواهد شد».

در بسته تحریم که از سوی کمیسیون اروپا پیشنهاد شده است صادرات برخی از کالاها و فناوری‌های پیشرفته از جمله رایانه‌های کوانتومی، ریزتراشه‌های پیشرفته، ماشین‌آلات حساس و قطعات وسایل حمل‌ونقل نیز به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد یورو منظور شده است.

بخش دیگری از تحریم‌های پیشنهادی کمیسیون اروپا تحریم تعداد بیشتری از مقامات و بانک‌های روسی از جمله «وی‌تی‌بی»، دومین بانک بزرگ این کشور، و ممنوعیت ورود کشتی‌های روسیه به بنادر اتحادیه اروپاست.

وزیر خارجه اوکراین روز چهارشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «از تشدید دور پنجم تحریم‌های اتحادیه اروپا از جمله تحریم واردات زغال سنگ، ممنوعیت دسترسی کشتی‌های روسیه به بنادر اروپایی و قطع صادرات وسایل نقلیه زمینی استقبال می‌کنیم. ولی فقط تحریم نفت‌وگاز روسیه و قطع دسترسی آن کشور به سوئیفت می‌تواند پوتین را متوقف کند. مقاطع دشوار مستلزم اتخاذ تصمیم‌های دشوار است».

کشورهای غربی در بسته‌های تحریمی قبلی دسترسی برخی از بانک‌های روسیه به سامانه بین‌المللی انتقال پول (سوئیفت) را قطع کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=6998

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.