• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3

آمریکا: ایران نگرانی‌های فرا برجامی ما را رفع کند

  • کد خبر : 7288
  • 22 آوریل 2022 - 12:24
آمریکا: ایران نگرانی‌های فرا برجامی ما را رفع کند

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از رویترز، یک سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده روز پنجشنبه اول اردیبهشت تصریح کرد: «ما در ملاءعام مذاکره نمی‌کنیم اما اگر ایران خواهان این است که تحریم‌های ورای توافق هسته‌ای لغو شوند، باید نگرانی‌های فرابرجام ما را رفع کند». او اظهار داشت: «برعکس، اگر آن‌ها [ایرانی‌ها] نمی‌خواهند از این […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از رویترز، یک سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده روز پنجشنبه اول اردیبهشت تصریح کرد: «ما در ملاءعام مذاکره نمی‌کنیم اما اگر ایران خواهان این است که تحریم‌های ورای توافق هسته‌ای لغو شوند، باید نگرانی‌های فرابرجام ما را رفع کند».

او اظهار داشت: «برعکس، اگر آن‌ها [ایرانی‌ها] نمی‌خواهند از این مذاکرات برای حل دیگر مسائل دوجانبه‌ در ورای برجام استفاده کنند، در نتیجه ما اطمینان داریم که می‌توانیم سریعا به تفاهمی در مورد برجام برسیم و این توافق را احیاء کنیم».

این سخنگو که نامش فاش نشده است، افزود: «ایران باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند».

به نظر می‌رسد اشاره این مقام آمریکایی به درخواست ایران برای حذف نام سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده برای بازگشت به برجام است، تقاضایی که آمریکا آن را خارج از برجام می‌داند.

پیش از این اظهارنظرها، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، در گفت‌وگو با همتای سوری خود گفته بود که «تبادل پیام‌ها بین ما و آمریکایی‌ها از طریق اتحادیه اروپا در حال انجام است و در این مسیر بارها تاکید کرده‌ایم که جمهوری اسلامی ایران نه به زیاده‌خواهی‌ها توجه دارد و نه از خطوط قرمز خود حاضر به عقب‌نشینی است».

او افزود: «مسیر دیپلماسی به‌خوبی کار می‌کند و از رسیدن به توافق خوب و پایدار دور نشده‌ایم».

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=7288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.